Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro pojedzie z Woli na Bemowo. Jest ostatnia umowa

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2018-11-15 12:15
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro pojedzie z Woli na Bemowo. Jest ostatnia umowa
mat. prasowe
Metro Warszawskie podpisało z konsorcjum firm Gulermak i Astaldi ostatnią umowę na rozbudowę II linii metra. Zadaniem wykonawcy będzie budowa odcinka od torów odstawczych za obecnie budowaną stacją C6 Księcia Janusza do stacji C4 Powstańców Śląskich (Bemowo). Prace zakończą się za trzy lata.

Dzisiaj (15 listopada) przedstawiciele Metra Warszawskiego i miasta podpisali umowę z konsorcjum firm Gulermak i Astaldi na projekt i budowę zachodniego odcinka II linii metra od torów odstawczych za stacją C6 Księcia Janusza do stacji C4 Powstańców Śląskich. Wartość kontraktu to 959 mln zł. Wykonawca zadeklarował realizację prac w ciągu 36 miesięcy, co oznacza, że budowa zakończy się w IV kwartale 2021 r.

Odcinek II linii metra z Woli na Bemowo liczy sobie 2 km długości. Składają się na niego dwie stacje, dwa odcinki szlakowe wykonane jako dwa równoległe tunele jednotorowe, tory odstawcze i manewrowe wraz ze stanowiskami do obsługi pociągów i drobnych napraw za stacją C4, dwie wentylatornie szlakowe oraz komora demontażowa dla tarcz przy stacji C6.

Łącznie do wydrążenia przewidziano 2664 m tunelu z główką szyny znajdującą się średnio ok. 14 m pod ziemią. Przystanek C5 Ulrychów powstanie pod Górczewską w rejonie ul. Białowiejskiej – naprzeciw centrum handlowego Wola Parlk. Kolejna stacja C4 Powstanców Śląskich (Bemowo), za którą przewidziano sporą komorę torów odstawczych, znajdzie się również pod Górczewską, po wschodniej stronie ul. Powstańców Śląskich, z wyjściami na wszystkie narożniki skrzyżowania i – po korektach – także na przystanki tramwajowe.

Autorem koncepcji wystroju dwóch stacji na tym odcinku jest Andrzej Chołdzyński. Na swoim koncie ma już zrealizowane projekty stacji A18 Plac Wilsona, A22 Wawrzyszew i A23 Młociny na I linii, a także siedem przystanków centralnego odcinka II linii. Dla kolejnych stacji Chołdzyński zaproponował strop z kasetonami akustycznymi (w układzie skośnym do osi peronu na stacji C4 oraz w układzie równoległym do osi peronu na stacji C5) oraz wyłożenie ścian zatorowych panelami z blachy kortenowskiej (rdzewiejącej) dla stacji C4 i patynowanej miedzi dla stacji C5. W rejonie wyjść z peronów w przestrzeni między schodami ruchomymi przewidział podświetlany szklany słup, pełniący funkcję lampionu.

To już ostatnia umowa na rozbudowę II linii metra w obecnie zaplanowanym kształcie. W zeszłym tygodniu miasto podpisało umowę z konsorcjum firm Gulermak i Astaldi na projekt i budowę dalszego zachodniego odcinka II linii metra – od torów odstawczych za stacją C4 Powstańców Śląskich (Bemowo) do stacji C1 Połczyńska wraz ze Stacją Techniczno-Postojową na Morach. 

Wizualizacje stacji C5 Ulrychów


mat. MW


mat. MW


mat. MW


mat. MW


mat. MW


mat. MW

Wizualizacje stacji C4 Powstańców Śląskich (Bemowo)

 
mat. MW


mat. MW


mat. MW

 mat. MW

 
mat. MW


mat. MW

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Budowa metra z Karolina na Wolę jednym ciągiem?

Komunikacja

Budowa metra z Karolina na Wolę jednym ciągiem?

Witold Urbanowicz 10 listopada 2018

Metro przez Bemowo na Karolin. Na razie brakuje pieniędzy na węzły

Przestrzeń

Metro przez Bemowo na Karolin. Na razie brakuje pieniędzy na węzły

Witold Urbanowicz 09 listopada 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5