Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Metro: Podstacja na Imielinie do remontu

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-07-27 10:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro: Podstacja na Imielinie do remontu
fot. WU
Warszawski Zarząd Transportu Miejskiego bierze się za remont 30-letniej podstacji trakcyjno-energetycznej na stacji metra A3 Imielin. Prace, które potrwają do końca października, będą wiązać się z nieznacznymi zmianami w funkcjonowaniu metra (delikatniejsze rozruchy i unikanie jednoczesnych rozruchów na stacjach I odcinka I linii).

Przedmiotem prac jest remont podstacji trakcyjno-energetycznej na stacji A3 Imielin na najstarszym odcinku I linii metra, który polegać będzie na wymianie rozdzielnic prądu stałego 750V. – Główna przyczyna to brak części zamiennych do urządzeń prądu stałego oraz ich wiek – produkcja z roku 1990, co powoduje zużycie eksploatacyjne – wyjaśnia Łukasz Majchrzyk z Zarządu Transportu Miejskiego. Prace przeprowadza Trakcja, a ich wartość to 2,939 mln zł brutto. Wykonawca udzielił 40 miesięcy gwarancji.

Obecnie, jak informuje ZTM, trwa produkcja urządzeń, które powinny zostać dostarczone w II połowie sierpnia. Same prace mają zostać przeprowadzone we wrześniu i październiku. – Przewidujemy dzielenie prac na etapy: w pierwszym etapie zostanie wyłączona I sekcja rozdzielnicy prądu stałego RPS, a zasilanie trakcyjne realizowane będzie z II sekcji RPS; po uruchomieniu I sekcji RPS zostanie wyłączona sekcja II – przekazuje Majchrzyk.

Remont podstacji nie będzie się wiązał z przerwami w funkcjonowaniu metra. – Częściowe wyłączenie RPS spowoduje oczywiście zwiększenie obciążenia sąsiednich podstacji [na stacjach Kabaty i Ursynów – red.]. W zasadzie nie przewidujemy zmian w organizacji ruchu – jedyne ograniczenia, jakie będą wprowadzone to unikanie jednoczesnych rozruchów na stacji oraz wymóg „delikatnego rozruchu pociągów na odcinku A1 Kabaty – A5 Ursynów” – informuje Łukasz Majchrzyk. Jak dodaje, 21 lipca odbyło się próbne zasilanie awaryjne z jednej sekcji RPS na stacji A3 z wynikiem pozytywnym – to znaczy zmiana ta nie spowodowała perturbacji w funkcjonowaniu metra.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Metro: ILF zaprojektuje windy na Polu Mokotowskim

Przestrzeń

Metro: ILF zaprojektuje windy na Polu Mokotowskim

Witold Urbanowicz 10 lipca 2020

Metro: Trzy oferty na projekt wind na Polu Mokotowskim

Przestrzeń

Metro: Trzy oferty na projekt wind na Polu Mokotowskim

Witold Urbanowicz 29 czerwca 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5