Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Metro podłącza nowe stacje. Prace w Centralnej Dyspozytorni

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Autor:

Redakcja

Data publikacji:
17-02-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Metra Warszawskiego

Podziel się ze znajomymi:

Zanim nowe odcinki II linii metra zostaną oddane do użytku, ich systemy muszą zostać podłączone do Centralnej Dyspozytorni Metra Warszawskiego. Jednym z ostatnich etapów modernizacji urządzeń jest przygotowanie urządzeń, dzięki którym sygnał alarmowy z nowych stacji dotrze do straży pożarnej.

Zakończenie budowy pięciu stacji metra na odcinku zachodnim i północno-wschodnim planowane jest na wakacje. Jednak zanim wjadą tam pociągi z pasażerami konieczna jest modernizacja Centralnej Dyspozytorni, by miała łączność z nowymi stacjami.

Ostatnio, w ramach tych prac, na Stacji Techniczno-Postojowej Kabaty podłączone zostały urządzenia transmisji alarmu pożarowego. Firma Gulermak wraz z podwykonawcami zainstalowała w serwerowni certyfikowane centralki transmisji alarmów. To urządzenia przeznaczone dla nowych stacji metra. W razie wystąpienia na nich alarmu pożarowego centralki automatycznie przesyłają sygnał z Centralnej Dyspozytorni do anten zamontowanych na dachu budynku na Kabatach. Dalej alarm trafia wprost do Alarmowego Centrum Odbiorczego odpowiedniej komendy Państwowej Straży Pożarnej.

Instalacja tych urządzeń to jeden z ostatnich etapów modernizacji Centralnej Dyspozytorni pod kątem połączenia systemów z odcinkami II linii na Bródnie i Bemowie. Gdy wszystko będzie już gotowe, na ekranach dyspozytorów aktywują się informacje o sytuacji na nowych stacjach i w tunelach.

Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 Zacisze pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20 Kondratowicza przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej i Kondratowicza oraz C21 Bródno przy skrzyżowaniu ulicy Kondratowicza i Rembielińskiej. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, otrzyma za zrealizowanie inwestycji 1,398 mln zł.

Na styku Woli i Bemowa powstaje najkrótszy odcinek II linii. Składa się on z dwóch stacji: C5 Ulrychów, położonej w ciągu ul. Górczewskiej w rejonie Wola Parku i C4 Bemowo, zlokalizowanej w pobliżu skrzyżowania ulic Górczewskiej i Powstańców Śląskich. Wykonawcą tej inwestycji jest konsorcjum firm Gülermak i Astaldi. Wartość kontraktu to 959,3 mln zł.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Przestrzeń

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Witold Urbanowicz 13 sierpnia 2023

W warszawskim metrze pojawi się biblioteka publiczna

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Przestrzeń

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Witold Urbanowicz 13 sierpnia 2023

W warszawskim metrze pojawi się biblioteka publiczna

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5