Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Metro: Pociągi Škody umożliwią wycofywanie składów rosyjskich od 2024 r.

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
11-02-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Metro: Pociągi Škody umożliwią wycofywanie składów rosyjskich od 2024 r.
fot. WU
Niedawno podpisana umowa ze Škodą przybliża perspektywę wycofania z ruchu pociągów rosyjskich, które jeżdżą na I linii warszawskiego metra. Proces ten miałby rozpocząć się za ok. cztery lata i potrwać kilka lat.

Metro Warszawskie posiada niezwykle zróżnicowany tabor, biorąc pod uwagę skalę działalności: dwie generacje pociągów rosyjskich, składy Alstom Metropolis ’98 oraz najnowsze Siemensy Inspro. W sumie to 75 sześciowagonowych pojazdów. Do tego od przyszłego roku dołączą pierwsze pociągi Škody. Zgodnie z podpisaną pod koniec stycznia umową ma być ich co najmniej 37, z możliwością zwiększenia zamówienia o kolejne osiem składów.

Władze przewoźnika zapowiadają, że do obsługi wydłużonej II linii z częstotliwością ok. 2:20-2:30 potrzeba 15 składów. Natomiast pozostałe 22 pociągi z zamówienia podstawowego ma kursować na I linii w zamian za składy rosyjskie. Oczywiście podział jest umowny, bowiem pod względem technicznym wszystkie pociągi Škody – tak jak Inspiro – będą mogły obsługiwać obydwie linie. Wycofanie pociągów rosyjskich jest tłumaczone wyższymi kosztami ich eksploatacji z uwagi na pobór energii oraz częste, codzienne przeglądy.

Pierwsze składy Škody mają przyjechać do Warszawy jesienią przyszłego roku. Nie oznacza to, że wtedy od razu zaczną znikać pociągi rosyjskie. – Cykl wymiany będzie dostosowany do potrzeb. Zgodnie z planem powinniśmy rozpocząć w 2024 r. i zakończyć w 2030 r. – mówi Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego. – Zaczniemy od tych najstarszych, które mają rok produkcji 1989 r., a skończymy na tych, co kupiliśmy w 2008-2009 r. – dodaje Marek Sokołowski, członek zarządu spółki ds. operacyjnych.

Jaka przyszłość czeka wycofywane składy serii 81? – Rozmowy są prowadzone w różnych kierunkach – np. działania szkoleniowe, muzealne. Mieliśmy kontakt od osoby chcącej prowadzić restaurację na Śląsku – mówi Lejk. O wagony pytają też służby z myślą o ćwiczeniach. – Mieliśmy również zapytania o kupno z krajów, gdzie takie składy jeżdżą. Z trzech miast – na południu i wschodzie – mówi prezes Metra.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro: Niektóre pociągi rosyjskie wracają (chwilowo) do łask

Przestrzeń

Metro: Niektóre pociągi rosyjskie wracają (chwilowo) do łask

Witold Urbanowicz 23 sierpnia 2023

Metro: Pierwszy pociąg rosyjski wyrusza z Warszawy do Kijowa

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro: Niektóre pociągi rosyjskie wracają (chwilowo) do łask

Przestrzeń

Metro: Niektóre pociągi rosyjskie wracają (chwilowo) do łask

Witold Urbanowicz 23 sierpnia 2023

Metro: Pierwszy pociąg rosyjski wyrusza z Warszawy do Kijowa

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5