Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro: Po pół roku ruszyły schody na Politechnice. Kiedy Centrum?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-10-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Metro: Po pół roku ruszyły schody na Politechnice. Kiedy Centrum?
fot. WU
OTIS-owi wreszcie, po wielu miesiącach, udało się naprawić schody ruchome na stacji Politechnika. Dłużej potrwają utrudnienia na stacji Centrum – Transportowy Dozór Techniczny poprosił o dodatkowe dokumenty. Dopiero po ich analizie i dodatkowych badaniach będzie można odwrócić bieg środkowych schodów, dzięki czemu pasażerowie nie będą musieli nadkładać drogi przez antresolę.

Jak pisaliśmy, jeden ciąg schodów ruchomych w południowej głowicy na stacji Politechnika został unieruchomiony pod koniec marca. Przyczyną przestoju było zużycie eksploatacyjne wciągarki schodów ruchomych oraz wału napędu głównego. Na domiar złego, OTIS, które te schody wyprodukował i teraz je serwisuje, wyprodukował i dostarczył złe podzespoły, niezgodne z dokumentacją, które nie uzyskały akceptacji ze strony dozoru technicznego. We wtorek 9 października po badaniach w godzinach popołudniowych udało się jednak ostatecznie uruchomić schody.

Trudna sytuacja występuje też na stacji Centrum, gdzie 4 października doszło do poważnej awarii schodów prowadzących na peron w kierunku Kabat. Prawdopodobnie doszło do zerwania łańcucha, w wyniku czego nagle, pod ciężarem pasażerów,  schody przyspieszyły. Trzy osoby zostały odwiezione do szpitala. Decyzją Transportowego Dozoru Technicznego wadliwa część została wysłana na badania do Krakowa.

W związku z decyzją TDT unieruchomiony jest także środkowy ciąg schodów ruchomych. W południowej głowicy czynny jest więc wyłącznie jeden ciąg schodów prowadzący do góry. Pasażerowie chcący dostać się na peron od strony patelni muszą przejść przez całą antresolę do drugiej głowicy stacji.

Środkowe schody ruchome zazwyczaj prowadziły do góry. Aby odwrócić ich bieg, konieczna była – na polecenie TDT – wymiana części podzespołów, co nastąpiło jeszcze w zeszłym tygodniu. Dozór zażyczył sobie jednak od OTIS-a dodatkowej dokumentacji dotyczącej wciągarki. Ta jest w trakcie opracowywania. Po jej dostarczeniu TDT przystąpi do próby obciążeniowej schodów. Gdy zakończy się pozytywnie, dozór podejmie decyzję o dopuszczeniu schodów do jazdy na dół.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków: Rusza montaż schodów ruchomych przy MDA

Przestrzeń

Kraków: Rusza montaż schodów ruchomych przy MDA

Witold Urbanowicz 26 maja 2024

Kraków: Ruszyła wymiana schodów przy dworcu autobusowym

Przestrzeń

Kraków: Ruszyła wymiana schodów przy dworcu autobusowym

Redakcja/inf. pras. 31 stycznia 2024

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków: Rusza montaż schodów ruchomych przy MDA

Przestrzeń

Kraków: Rusza montaż schodów ruchomych przy MDA

Witold Urbanowicz 26 maja 2024

Kraków: Ruszyła wymiana schodów przy dworcu autobusowym

Przestrzeń

Kraków: Ruszyła wymiana schodów przy dworcu autobusowym

Redakcja/inf. pras. 31 stycznia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij