Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro: Pierwsze wagony Škody w warszawskim malowaniu

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-02-17 12:21
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro: Pierwsze wagony Škody w warszawskim malowaniu
fot. UM Warszawa
Metro: Pierwsze wagony Škody w warszawskim malowaniu
Metro: Pierwsze wagony Škody w warszawskim malowaniu
Metro: Pierwsze wagony Škody w warszawskim malowaniu
Metro: Pierwsze wagony Škody w warszawskim malowaniu
Postępuje produkcja nowych wagonów dla warszawskiego metra. W zakładach Škody w Pilźnie malowane są pudła Varsovii. Pierwszy pociąg ma przyjechać do Warszawy pod koniec roku.

W styczniu zeszłego roku Metro Warszawskie podpisało umowę ze Škodą Transportation ma dostawę 37 nowych, jednoprzestrzennych składów metra, złożonych z sześciu wagonów. Kontrakt przewiduje 222 wagony, w tym 74 z kabiną maszynisty i 148 wagonów pośrednich. Jego wartość to 1,308 mld zł netto. Przewidziano też opcję na dostawy kolejnych ośmiu składów.

Producent dostarczy sześciowagonowe składy o łącznej długości 118,2 m, zbudowane z aluminiowych pudeł. Ich produkcja sukcesywnie postępuje, pudła są przewożone spod Ostrawy do Pilzna. Tutaj znajduje się hala lakiernicza, która została zmodernizowana na potrzeby kontraktu z warszawskim metrem.

Pierwsze cztery pudła są już gotowe. „W pierwszej kolejności zabezpieczane są powierzchnie i elementy nieprzeznaczone do malowania. Następnie wagon poddany jest procesowi piaskowania, a po sprawdzeniu wszystkich spoin, nakładany jest podkład. Na tym etapie następuje również uszczelnienie i wypełnienie masą tłumiącą wewnątrz wagonu. Na koniec nakładane są poszczególne warstwy kolorów” – informuje Metro Warszawskie.  Proces ten trwa kilka dni.

Zgodnie z umową pierwszy pociąg powinien zostać dostarczony w ciągu 20 miesięcy od zawarcia kontraktu. Jak informuje miasto, pierwszy z 37 pociągów ma przyjechać do Warszawy "pod koniec roku".  Składy będą wykorzystywane do obsługi wydłużanej II linii metra, a docelowo także do zastąpienia składów rosyjskich na I linii.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Metro: Prawie 400 mln zł wsparcia na zakup pociągów

Prawo & Finanse

Metro: Prawie 400 mln zł wsparcia na zakup pociągów

Redakcja 26 listopada 2020

Metro sprawdza pierwsze pudła wagonów Skoda Varsovia

Przestrzeń

Metro sprawdza pierwsze pudła wagonów Skoda Varsovia

Redakcja 05 listopada 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5