Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro: Ostatnie pociągi rosyjskie do naprawy głównej

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-05-20 16:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro: Ostatnie pociągi rosyjskie do naprawy głównej
fot. MJ
Metro Warszawskie prowadzi przetarg na naprawę główną 28 wagonów serii 81. Będą to już ostatnie wagony rosyjskie, które nie przechodziły dotąd naprawy piątego poziomu utrzymania.

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie naprawy piątego poziomu utrzymania P5 28 pudeł wagonów metra serii 81. Mowa o ośmiu wagonach czołowych serii 81-572.2 oraz 20 wagonach pośrednich typu 81-573.1 i 81-573.2.

W zakres P5 wchodzą m.in naprawa i wymiana okien, malowanie pudła, usunięcie ognisk korozji, regencja pulpitów maszynisty, wymiana wykładziny i sklejki podłogi, malowanie osłon pod siedzeniami, naprawa klap w podłodze, wymiana listew przypodłogowych, rolek drzwiowych, magistrali drzwiowych, zużytych poręczy. Wykonane zostaną kontrola spoin elementów konstrukcyjnych, pomiary geometrii i próba szczelności.

Metro zwraca uwagę na indywidualne wykonanie i montaż wielu elementów (ramy okienne, poręcze, mocowania siedzeń, pulpity, orurowanie). Wcześniejsze naprawy wykazały, że jedna rurka może nie pasować w tym samym miejscu w innym wagonie, dlatego też wykonawca naprawy powinien przed demontażem oznaczyć elementy i powtórnie zamontować je w te same miejsca.

Termin składania ofert mija 1 czerwca. O wyborze decydują cena (60%), przedłużenie okresu gwarancji (24%), skrócenie czasu wykonania naprawy każdej pojedynczej sześcio- bądź czterowagonowej partii wagonów (16%).

W tym roku przewidziano wysłanie do naprawy 22 wagonów ze składów 38 (sześć pudeł), 40 (sześć pudeł), 8 (cztery pudła pośrednie), 36 (sześć pudeł). Wagony z ostatniego składu z listy wrócą w przyszłym roku. W roku 2023 na P5 zostaną skierowane wagony ze składu nr 39 (sześć pudeł). Na naprawę każdej partii wagonów przewidziano 60 dni. – Po wykonaniu naprawy tych pojazdów wszystkie pojazdy serii 81 będą miały wykonaną naprawę P5 – informuje Anna Bartoń, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5