Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro: Nowy uśmiech wagonów tzw. nowej serii 81

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2020-09-17 11:53
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Metro Warszawskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro: Nowy uśmiech wagonów tzw. nowej serii 81
fot. MW
Metro: Nowy uśmiech wagonów tzw. nowej serii 81
Metro: Nowy uśmiech wagonów tzw. nowej serii 81
Metro: Nowy uśmiech wagonów tzw. nowej serii 81
Nowe barwy, tapicerka i charakterystyczny żółty pasek na burcie – pasażerowie na pewno dostrzegą zmiany w świeżo wyremontowanym pociągu nowej serii 81. Pierwszy z serii pojazdów wrócił z Mińska Mazowieckiego, gdzie wykonywana była naprawa główna i na STP Kabaty szykowany jest do ponownego włączenia go do ruchu pasażerskiego.

Pociągi serii 81, które zostały zakupione w latach 2008-2009, przejechały już ponad milion kilometrów i zostały zakwalifikowane do naprawy poziomu 5, czyli tzw. naprawy głównej. Pierwszy z partii pojazdów, już po remoncie, wyjedzie na jazdy testowe do tunelu w przyszłym tygodniu

W ramach naprawy głównej w pociągach odświeżanych, lub wymienianych jest bardzo wiele podzespołów, m.in. sprzęgi wagonów, sprężarki, osprzęt pneumatyczny i elektryczny. Wykonano również naprawę wózków wagonowych z zestawami kołowymi. Regeneracji poddano pulpit maszynisty. To, co zauważą pasażerowie w pierwszej kolejności, to nowa malatura wagonów na zewnątrz, naprawa poręczy, okien, wymiana wykładzin podłogi oraz poszycia foteli – pociąg po naprawie głównej wygląda i jeździ jak nowy. Będzie można się o tym przekonać pod koniec miesiąca, kiedy skład wyjedzie na linię M1.

Najpierw jednak, przed dopuszczeniem do ruchu, musi przejść niezbędne testy. Pierwsze jazdy testowe odbywają się na wydzielonym torze testowym, który znajduje się na STP Kabaty. Kolejnym etapem są jazdy testowe w tunelu. Po ich pozytywnym zakończeniu i sprawdzeniu wszystkich systemów pociągi mogą wrócić do ruchu pasażerskiego.

Pociągi serii 81 to obecnie pojazdy o najmniejszych możliwościach przewozowych. Sześciowagonowe składy mają 1020 miejsc stojących i 256 siedzących. Metro posiada siedem takich pociągów. Od starszej wersji różnią się m.in. zainstalowanymi ekranami informacji pasażerskiej, klimatyzacją kabiny maszynisty, jaśniejszym wystrojem wnętrza i zmienionym przodem pociągu.

W sumie Metro Warszawskie posiada siedem składów tzw. nowej, zmodyfikowanej serii 81, zakupionych w latach 2008-2009 w związku z wydłużeniem I linii metra na Bielany. Nazywane są "toi-toikami", albo "zemstą Putina".

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5