Drugi, nieużywany, ale w pełni wyposażony peron na stacji metra Stadion Narodowy dla III linii nieprędko będzie spełniał swoją rolę (o ile w ogóle III linia doczeka się realizacji w tym kształcie). Na razie świetnie sprawdza się za to w celach filmowych. Tutaj właśnie powstaje program „Peron marzeń” Tomasza Raczka.
W ramach budowy centralnego odcinka II linii metra, którą oddano do użytku w marcu 2015 r., powstała rozbudowana stacja C-14 Stadion Narodowy. Wybudowano tutaj drugi, równoległy peron z myślą o III linii metra na Gocław, wraz z komorą torów odstawczych. Peron w pełni wyposażono w schody ruchome, kamery, ekrany itp. Przez długi czas ma on szansę pozostać jednak niewykorzystany –
realizacja III linii metra to odległa perspektywa, nie są prowadzone żadne prace projektowe, a okrężny przebieg z Gocławia przez Wiatraczną i Grochów do Stadionu jest powszechnie krytykowany.
Niestety, przyjęty układ peronów i torów
uniemożliwia wykorzystanie w pełni zbudowanego peronu i torów już teraz w codziennej eksploatacji. Na co dzień dodatkowy peron wykorzystywany jest więc jedynie do odstawiania pociągów w międzyszczycie bądź w weekendy. Świetnie sprawdza się też jako przestrzeń filmowa, wykorzystywana np. do reklam.
Na Stadionie powstaje też najnowszy program Tomasza Raczka, pod nazwą „Peron marzeń”, w którym dziennikarz będzie rozmawiał z interesującymi postaciami. Program będzie emitowany co tydzień na portalu naTemat.pl. – Gośćmi będą ciekawe, nietuzinkowe osoby z pasją i interesującym spojrzeniem na świat. I te z pierwszych stron gazet, ale i takie, których szersza rzesza internautów może nie kojarzyć. Będą wśród nich oczywiście także osoby związane z filmem, ale równie dobrze mogą pojawić się z każdej innej branży. Nie zamykamy się na nikogo – mówi na łamach portalu Wirtualnemedia.pl Michał Mańkowski, dyrektor Grupy naTemat.
Scenerię wybrano nieprzypadkowo. – To jest finał kilkumiesięcznych dyskusji i formalności, związanych z miejscem nagrania. Koncepcja programu od początku była związana z metrem – więc tym bardziej cieszymy się, że się udało – informuje Mańkowski.
Jak dodaje Metro, peron nie jest udostępniany na zasadach komercyjnych, tylko na zasadzie współpracy medialnej (na cele prasowe). – W przeciwieństwie do wszelkich innych miejsc w metrze peron możemy udostępniać w ciągu dnia. Wykorzystanie przestrzeni nie wiąże się z żadnymi ograniczeniami w funkcjonowaniu metra – mówi Anna Bartoń z biura prasowego Metra Warszawskiego. Emisja pierwszych odcinków planowana jest w maju.