Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro na Wolę: W najbliższe weekendy – wydobycie tarcz i ograniczenia na Kasprzaka

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2018-09-05 09:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro na Wolę: W najbliższe weekendy – wydobycie tarcz i ograniczenia na Kasprzaka
fot. WU
W tym tygodnie zakończyło się drążenie tuneli na budowanym zachodnim odcinku II linii metra od stacji C6 Księcia Janusza do stacji C9 Rondo Daszyńskiego. Teraz wykonawca przygotowuje się do wydobycia tarcz na powierzchnię. – Te czynności, z uwagi na wykorzystanie dużego dźwigu, wiążą się z koniecznością częściowego zamknięcia ulicy Kasprzaka – mówi Krzysztof Piasecki, kierownik kontraktu z ramienia firmy Gulermak.

W poniedziałek 3 września – trzy miesiące przed pierwotnie planowanym harmonogramem – zakończyło się drążenie tuneli metra na budowanym zachodnim odcinku II linii metra na Woli. Tarcza Maria, która wykonywała cały tunel południowy od stacji C6 Księcia Janusza, przebiła się do szybu demontażowego przed stacją C9 Rondo Daszyńskiego.

Teraz, w ciągu najbliższego półtora tygodnia, będą trwały przygotowania do wydobycia tarcz. – Samo wydobycie tarcz na powierzchnię, ich rozebranie i odwiezienie do magazynu jest planowane w najbliższe dwa weekendy. Najpierw wydobyta zostanie tarcza Krystyna, która zakończyła drążenie w połowie sierpnia. Natomiast w kolejny weekend Maria, która właśnie zakończyła drążenie – mówi Krzysztof Piasecki, kierownik kontraktu z ramienia firmy Gulermak. Tarcze zostaną odwiezione na Marywilską, gdzie będą oczekiwać budowy kolejnych odcinków II linii.

Szyb demontażowy znajduje się po środku ul. Kasprzaka – między jezdniami, w miejscu czasowo nieczynnego torowiska tramwajowego. – Czynności związane z wydobyciem zmuszają nas do wykorzystania dużego dźwigu i będą się wiązały z koniecznością częściowego zamknięcia ulicy Kasprzaka – mówi Piasecki. W pierwszy weekend, 7-8 września, zamknięta będzie jezdnia północna. W kolejny – 15-16 sierpnia – jezdnia południowa. Jak się dowiedzieliśmy, jest szansa, że wykonawca przygotuje drobne pożegnanie ostatniej tarczy.

W tunelach będą natomiast trwały drobne prace związane z uszczelnieniami i eliminacją przecieków. W dalszej perspektywie rozpoczną się prace betonowe w ramach przygotowania torowiska.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS