Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro na Wolę: W listopadzie pojawią się pierwsze szyny

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-09-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Metro na Wolę: W listopadzie pojawią się pierwsze szyny
fot. WU
Wykonawca odcinka zachodniego II linii metra na Wolę rozpoczął już prace wykończeniowe w pierwszych odcinkach wydrążonych tuneli. Teraz, dzięki wcześniejszemu zakończeniu drążenia tuneli, prace będą mogły odbywać się szybciej i bezpieczniej. Pierwsze szyny mają zostać dowiezione na teren budowy w listopadzie.

Witold Urbanowicz, Transport-publiczny.pl: Niedawno zakończyło się drążenie tuneli metra na Woli. Jak pan ocenia ten proces?

Krzysztof Piasecki, kierownik kontraktu ze strony firmy Gulermak:
Liczby przemawiają same za siebie. Zakończyliśmy drążenie trzy miesiące przed terminem w harmonogramie planowanym jeszcze jesienią 2016 r. Chcę podkreślić, że nie był to jakiś efekt zbiegu okoliczności i szczęścia, tylko podsumowanie ciężkiej pracy przygotowawczej, jaką włożyliśmy w przygotowanie samego procesu drążenia i staranności samego już drążenia przez ostatnie sześć i pół miesiąca.

Co teraz będzie się działo po zakończeniu drążenia?


Najbliższe dwa tygodnie to jest przygotowanie samych tarcz do wydobycia. Dalsza perspektywa, jeżeli chodzi o same tunele, to ich doszczelnienie i wyeliminowanie drobnych przecieków. Następnie wykonanie robót betonowych, czyli przygotowanie torowiska, po którym będą kursowały pociągi.

Zakończenie prac o trzy miesiące wcześniej ma przełożenie na dalszy harmonogram?

Generalnie wcześniej będziemy mogli przystąpić do wszystkich prac, jakie musimy wykonać w obrębie tuneli. Nie mając w obrębie tuneli i na stacjach całej tej infrastruktury wspomagającej pracę maszyn drążących, nie mając w tunelach i na stacjach jeżdżących pojazdów, które zaopatrywały tarcze w materiały, zwiększamy bezpieczeństwo wykonywania innych robót i możemy wcześniej przystąpić do wykonania kolejnych elementów robót.

Kiedy będą mogły ruszyć prace wykończeniowe w tunelach?


W obrębie tunelu D7, czyli pierwszym tunelu łączący stacje C6 Księcia Janusza i C7 Młynów, już rozpoczęliśmy wykonywanie kolejnych elementów. W tym momencie mamy za sobą realizację pierwszych stu kilkudziesięciu metrów chodników betonowych, które w przyszłości będą stanowiły element dróg ewakuacyjnych dla pasażerów korzystających z nowo budowanych odcinków metra.

Kiedy się pojawią pierwsze szyny?

Dostawy szyn z huty na teren naszej budowy planujemy w połowie listopada. Rozpoczęcie montażu szyn i betonowanie samych torowisk planowane jest w drugiej połowie listopada tego roku.

Na jakim etapie jest budowa stacji?

Generalnie może powiedzieć, że jesteśmy w harmonogramie. Na dwóch stacjach zakończone są roboty podstawowe konstrukcyjne. Wykonywane są roboty drugorzędowe, roboty murarskie i rozpoczynamy prace wykończeniowe. Na największej stacji C6 Księcia Janusza w październiku zakończymy podstawowe roboty konstrukcyjne w obrębie torów odstawczych. Przystąpiliśmy też do prac drugorzędowych murarskich, a w najbliższym czasie przystąpimy do prac wykończeniowych i instalacyjnych.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij