Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Metro na Wolę: Rozpoczął się montaż torowiska (zdjęcia)

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-01-25 15:20
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro na Wolę: Rozpoczął się montaż torowiska (zdjęcia)
Południowy tunel między stacjami C6 i C7, widok w kierunku Księcia Janusza fot. WU
Metro na Wolę: Rozpoczął się montaż torowiska (zdjęcia)
Metro na Wolę: Rozpoczął się montaż torowiska (zdjęcia)
Metro na Wolę: Rozpoczął się montaż torowiska (zdjęcia)
Metro na Wolę: Rozpoczął się montaż torowiska (zdjęcia)
Metro na Wolę: Rozpoczął się montaż torowiska (zdjęcia)
Metro na Wolę: Rozpoczął się montaż torowiska (zdjęcia)
Metro na Wolę: Rozpoczął się montaż torowiska (zdjęcia)
Metro na Wolę: Rozpoczął się montaż torowiska (zdjęcia)
Metro na Wolę: Rozpoczął się montaż torowiska (zdjęcia)
Metro na Wolę: Rozpoczął się montaż torowiska (zdjęcia)
Metro na Wolę: Rozpoczął się montaż torowiska (zdjęcia)
Metro na Wolę: Rozpoczął się montaż torowiska (zdjęcia)
Metro na Wolę: Rozpoczął się montaż torowiska (zdjęcia)
Metro na Wolę: Rozpoczął się montaż torowiska (zdjęcia)
Metro na Wolę: Rozpoczął się montaż torowiska (zdjęcia)
Metro na Wolę: Rozpoczął się montaż torowiska (zdjęcia)
Metro na Wolę: Rozpoczął się montaż torowiska (zdjęcia)
Metro na Wolę: Rozpoczął się montaż torowiska (zdjęcia)
Metro na Wolę: Rozpoczął się montaż torowiska (zdjęcia)
Metro na Wolę: Rozpoczął się montaż torowiska (zdjęcia)
Metro na Wolę: Rozpoczął się montaż torowiska (zdjęcia)
Budowniczowie firmy Gulermak wykonujący zachodni odcinek II linii metra między stacjami Rondo Daszyńskiego i Księcia Janusza nie próżnują. W tunelach leży już pierwszy odcinek torowiska, a w przyszłym tygodniu rozpocznie się jego betonowanie. W najbliższych tygodniach na Młynowie niebawem ruszą prace wykończeniowe związane z posadzkami i podwieszanymi sufitami.

Najbardziej zaawansowana jest w tej chwili budowa stacji C7 Młynów. To obiekt o długości 168 m i szerokości 21 m z peronem znajdującym się na głębokości ok. 17 m (jest to wartość przybliżona z uwagi na różnicę w terenie między wschodnią a zachodnią częścią stacji).

Za dwa tygodnie zakończą się podstawowe prace konstrukcyjne – przygotowany jest szalunek do przykrycia otworu technologicznego po wschodniej stronie stacji między poziomem -1 i -2. W następnej kolejności ruszą prace izolacyjne. Z prac konstrukcyjnych pozostaną jeszcze dwa wejścia. Natomiast zachodni otwór technologiczny, ze względów logistycznych związanych z dostawą materiałów i wyposażenia, zostanie zasklepiony na przełomie marca i kwietnia.

Trwa również wyposażanie pomieszczeń technicznych. W połowie stycznia przyjechały pierwsze transformatory. Tutaj, na Młynowie, znajdzie się podstacja stacyjno-trakcyjna. Umieszczenie 8-tonowych transformatorów było sporym wyzwaniem. Przez otwory technologiczne były one sprowadzane na poziom peronu (-2), a następnie przesuwane, by przez otwór w stropie hali peronowej trafić do pomieszczenia podstacji na poziomie -1. Znajduje się tam też większość szaf zasilających. – Teraz pozostaje skończenie układania tras kablowych, zwłaszcza na peronie, by móc poprowadzić kable – mówi Tomasz Badowski, kierownik budowy na stacji C7 z ramienia wykonawcy, firmy Gulermak.

Na poziomie peronu rozpoczynają się prace związane z podbudową torów. – W połowie lutego rozpoczniemy układanie lastryko, czyli finalnej warstwy na posadzce, po której będą chodzić pasażerowie. W przyszłym tygodniu rozpocznie się natomiast montaż konstrukcji sufitów podwieszanych. To długi proces, bo wpierw musimy położyć wszystkie trasy kablowe, wypełnić przestrzeń wełną mineralną – wskazuje Badowski. Na plac budowy przyjechały też już windy. – Za ok. trzy tygodnie rozpoczniemy montaż pierwszego dźwigu po stronie zachodniej – wskazuje Badowski.

W tunelu południowym, łączącym stację Księcia Janusza z Młynowem, ułożono już szyny na odcinku ok. 100 m. Przygotowywane jest zbrojenie. – W poniedziałek rozpoczynamy betonowanie torowiska. Budowę torowiska na całym odcinku powinniśmy zakończyć w lipcu – informuje Bartosz Sawicki.

Budowa całego odcinka na Wolę będzie trwała – zgodnie z kontraktem – do końca listopada 2019 r. Następnie rozpoczną się odbiory wewnętrzne i służb państwowych, które zostaną zwieńczone wydaniem pozwolenia na użytkowanie. Dokument ten, wydany przez nadzór budowlany, umożliwi oddanie trzech nowych stacji dla pasażerów.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Metro z Woli na Bemowo: Zamknięcia ulic na przełomie I i II kwartału

Komunikacja

Metro z Woli na Bemowo: Zamknięcia ulic na przełomie I i II kwartału

Witold Urbanowicz 18 stycznia 2019

Wola Park połączy się bezpośrednio ze stacją metra?

Przestrzeń

Wola Park połączy się bezpośrednio ze stacją metra?

Witold Urbanowicz 07 stycznia 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5