Budowniczowie firmy Gulermak wykonujący zachodni odcinek II linii metra między stacjami Rondo Daszyńskiego i Księcia Janusza nie próżnują. W tunelach leży już pierwszy odcinek torowiska, a w przyszłym tygodniu rozpocznie się jego betonowanie. W najbliższych tygodniach na Młynowie niebawem ruszą prace wykończeniowe związane z posadzkami i podwieszanymi sufitami.
Najbardziej zaawansowana jest w tej chwili budowa stacji C7 Młynów. To obiekt o długości 168 m i szerokości 21 m z peronem znajdującym się na głębokości ok. 17 m (jest to wartość przybliżona z uwagi na różnicę w terenie między wschodnią a zachodnią częścią stacji).
Za dwa tygodnie zakończą się podstawowe prace konstrukcyjne – przygotowany jest szalunek do przykrycia otworu technologicznego po wschodniej stronie stacji między poziomem -1 i -2. W następnej kolejności ruszą prace izolacyjne. Z prac konstrukcyjnych pozostaną jeszcze dwa wejścia. Natomiast zachodni otwór technologiczny, ze względów logistycznych związanych z dostawą materiałów i wyposażenia, zostanie zasklepiony na przełomie marca i kwietnia.
Trwa również wyposażanie pomieszczeń technicznych. W połowie stycznia przyjechały pierwsze transformatory. Tutaj, na Młynowie, znajdzie się podstacja stacyjno-trakcyjna. Umieszczenie 8-tonowych transformatorów było sporym wyzwaniem. Przez otwory technologiczne były one sprowadzane na poziom peronu (-2), a następnie przesuwane, by przez otwór w stropie hali peronowej trafić do pomieszczenia podstacji na poziomie -1. Znajduje się tam też większość szaf zasilających. – Teraz pozostaje skończenie układania tras kablowych, zwłaszcza na peronie, by móc poprowadzić kable – mówi Tomasz Badowski, kierownik budowy na stacji C7 z ramienia wykonawcy, firmy Gulermak.
Na poziomie peronu rozpoczynają się prace związane z podbudową torów. – W połowie lutego rozpoczniemy układanie lastryko, czyli finalnej warstwy na posadzce, po której będą chodzić pasażerowie. W przyszłym tygodniu rozpocznie się natomiast montaż konstrukcji sufitów podwieszanych. To długi proces, bo wpierw musimy położyć wszystkie trasy kablowe, wypełnić przestrzeń wełną mineralną – wskazuje Badowski. Na plac budowy przyjechały też już windy. – Za ok. trzy tygodnie rozpoczniemy montaż pierwszego dźwigu po stronie zachodniej – wskazuje Badowski.
W tunelu południowym, łączącym stację Księcia Janusza z Młynowem, ułożono już szyny na odcinku ok. 100 m. Przygotowywane jest zbrojenie. – W poniedziałek rozpoczynamy betonowanie torowiska. Budowę torowiska na całym odcinku powinniśmy zakończyć w lipcu – informuje Bartosz Sawicki.
Budowa całego odcinka na Wolę będzie trwała – zgodnie z kontraktem – do końca listopada 2019 r. Następnie rozpoczną się odbiory wewnętrzne i służb państwowych, które zostaną zwieńczone wydaniem pozwolenia na użytkowanie. Dokument ten, wydany przez nadzór budowlany, umożliwi oddanie trzech nowych stacji dla pasażerów.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.