Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Metro na Wolę: Transport tarcz TBM. Start drążenia w lutym

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-12-11 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro na Wolę: Transport tarcz TBM. Start drążenia w lutym
fot. Metro Warszawskie
Wykonawca odcinka zachodniego II linii metra, firma Gulermak, rozpoczął transport elementów pierwszej tarczy TBM. Wbrew wcześniejszym przymiarkom do drążenia tuneli wykorzystana zostanie tylko jedna tarcza z odcinka wschodniego-północnego, natomiast druga przyjedzie z Marywilskiej, gdzie składowane były wszystkie cztery tarcze, które wcześniej pracowały na odcinku centralnym II linii metra.

Jak pisaliśmy, na odcinku wschodnim-północnym II linii metra na Targówek wykonawca, firma Astaldi, zakończył już drążenie pierwszego z dwóch tuneli łączących stacje C18 Trocka i C-15 Dworzec Wileński. Gulermak, wykonawca zachodniego odcinka II linii metra na Wolę, na którym prace ruszyły później, dopiero szykuje się do rozpoczęcia drążenia.

Do drążenia tuneli na obydwu odcinkach wykorzystywane są te same tarcze, które wcześniej pracowały na centralnym odcinku II linii metra, wykonywanym wspólnie przez firmy Astaldi i Gulermak. Cztery maszyny są własnością wykonawców i zostały kupione specjalnie dla realizacji warszawskiego kontraktu. Z zaplecza na Marywilskiej, gdzie przechowywane są TBM-y, wyruszyła w częściach tarcza Krystyna, a jej celem jest stacja C6 Księcia Janusza.

Ostatecznie Gulermak zdecydował się na sprowadzenie jednej tarczy z Marywilskiej, a drugiej – o imieniu Maria – z odcinka wschodniego-północnego, choć pierwotnie mówiło się o tym, że obie tarcze pracujące na odcinku wschodnim-północnym zostaną przeniesione po zakończeniu drążenia na odcinek zachodni. –To była jedna z opcji, którą braliśmy pod uwagę w ubiegłym roku. O innym rozwiązaniu zdecydowały kwestie harmonogramu – tarcze wymagają przeglądu po zakończeniu prac. W związku z tym nie chcieliśmy ryzykować przełożenia startu – mówi Bartosz Sawicki, rzecznik wykonawcy firmy Gulermak.

Tarcze wyruszą z szybu startowego na stacji C6 Księcia Janusza i będą drążyć tunele w kierunku stacji C9 Rondo Daszyńskiego. – Start planujemy w pierwszej połowie lutego – mówi Sawicki.

Zgodnie z tradycją tarcze TBM otrzymują imiona żeńskie. Maszyny, które będą pracować na odcinku zachodnim, noszą imiona po polskiej noblistce Marii Skłodowskiej-Curie oraz poetce i uczestniczce Powstania Warszawskiego Krystynie Krahelskiej.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Ostatni odcinek metra: beton, lastryko i panele z blachy

Przestrzeń

Ostatni odcinek metra: beton, lastryko i panele z blachy

Witold Urbanowicz 02 grudnia 2017

Rusza przetarg na projekt i budowę ostatniego odcinka II linii metra

Prawo & Finanse

Rusza przetarg na projekt i budowę ostatniego odcinka II linii metra

Witold Urbanowicz 23 listopada 2017

Metro rezygnuje z konkursu na 3+Mory. W zamian projektuj i buduj

Przestrzeń

Metro rezygnuje z konkursu na 3+Mory. W zamian projektuj i buduj

Witold Urbanowicz 24 października 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5