Pociąg testowy rozpoczął jazdy próbne na nowo wybudowanym, wolskim odcinku linii metra M2. To jedna z ostatnich faz budowy, podczas której kontrolowana jest m.in. poprawność działania systemów podziemnej kolei. Budowa powinna skończyć się za miesiąc, a w kwietniu odcinek powinien zostać otwarty.
Pierwszym przystankiem na przejeździe wolskiego metra była
stacja Płocka, być może najciekawsza stacja obu linii. Jej sufit składa się z mlecznych szklanych paneli, za którymi ukryte jest oświetlenie, oraz miedzianych pasów. Następnie pociąg minął stację Młynów, na której jeszcze sporo pracy – choć widać już białe i błękitne elementy, jest to stacja będąca w najmniejszym stopniu zaawansowania. Ostatnim przystankiem jest
stacja Księcia Janusza i to właśnie tam dojechały dzisiaj pierwsze wagony.
Testy systemów to jeden z ostatnich etapów budowy podziemnej kolei na Woli. W tym czasie specjalne pociągi będą poruszać się między torami odstawczymi za stacją Rondo Daszyńskiego, a komorą odstawczą za stacją Księcia Janusza. W czasie próbnych przejazdów kontrolowana jest nie tylko poprawność działania wszystkich urządzeń znajdujących się w nowych tunelach i na stacjach, ale także ich współdziałanie z systemami pokładowymi pociągów obsługujących linię.
Równolegle z jazdami testowymi prowadzone są prace wykończeniowe na stacjach. Uzupełniane są panele ścian zatorowych, ostatnie elementy sufitów i oświetlenia. Finalnego kształtu nabierają również wejścia do stacji, na których montowane są szklane tafle, a na antresolach uzupełniane są elementy systemu informacji pasażerskiej.
– Spełniamy obietnice i konsekwentnie rozbudowujemy sieć warszawskiego metra. Dziś możemy patrzeć na efekty prac budowniczych na Woli, gdzie na dwa miesiące przed zakończeniem prac budowlanych rozpoczęły się próbne jazdy pociągów. Przed nami jednak dalsza rozbudowa podziemnej kolei. Trwają intensywne prace na Bemowie i Bródnie. Wszystko po to, by osiągnąć cel jakim jest ekologiczna i sprawna komunikacja miejska. Działamy w trosce o klimat i jakość powietrza. Zachęcamy, by warszawiacy i mieszkańcy metropolii wybierali transport publiczny – mówił obecny na wydarzeniu Rafał Trzaskowski, Prezydent Warszawy.
Warto przypomnieć, że wykonawcą II linii metra jest firma Gülermak. Zgodnie z kontraktem zawartym w 2016 r. prace na odcinku zachodnim na Wolę – ze stacjami C8 Płocka, C7 Młynów i C6 Księcia Janusza – powinny potrwać do końca listopada 2019 r. Nowe przystanki zostaną udostępnione po odbiorach – w przyszłym roku.