Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro na Wolę: Krystyna przebiła się na stację Młynów. Pierwszy odcinek tunelu gotowy

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2018-03-27 11:49
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro na Wolę: Krystyna przebiła się na stację Młynów. Pierwszy odcinek tunelu gotowy
Tarcza na stacji Młynówfot. UM Warszawa
Dzisiaj (27 marca) tarcza Krystyna, która drąży tunel północny II linii metra na odcinku zachodnim na Wolę, przebiła się na stację C7 Młynów. Oznacza to, że pierwszy odcinek tunelu między stacjami jest już wydrążony.

Zadaniem tarczy TBM Krystyna jest wydrążenie i obudowanie tubingami tunelu północnego od stacji C6 Księcia Janusza do stacji C9 Rondo Daszyńskiego na budowanym właśnie odcinku zachodnim II linii metra na Wolę. Rozruch tarczy w szybie startowym na stacji Księcia Janusza miał miejsce 9 lutego, a kilka dni później maszyna już ruszyła pełną parą.

Jak dowiedzieliśmy się w Metrze Warszawskim, dzisiaj (27 marca) po godz. 11 Krystyna przebiła się przez zachodnią ścianę stacji C7 Młynów, czyli pierwszej stacji metra na swojej trasie. Oznacza to, że maszyna zakończyła drążenie pierwszego odcinka międzystacyjnego, który między stacjami C6 Księcia Janusza i C7 Młynów liczy sobie 949 m. Maszyna, dzięki utrzymaniu dobrego tempa drążenia, dokonała tego o miesiąc wcześniej, niż pierwotnie zakładał to wykonawca, firma Gulermak. Teraz maszyna przejdzie przegląd i zostanie przeciągnięta do wschodniego korpusu stacji, skąd rozpocznie drążenie kolejnego odcinka tunelu – do stacji C8 Płocka. W sumie Krystyna ma do wydrążenia 2541 m tunelu na realizowanym odcinku zachodnim.

Miesiąc po Krystynie – 12 marca – nastąpił rozruch Marii, która wykonuje równoległy tunel południowy, przeznaczony w przyszłości dla pociągów jadących z Woli do centrum i na Pragę. Według stanu na piątek 23 marca tarcza pokonała dystans 134 m, a w sumie ma do wydrążenia 2545 m tunelu, nim dotrze do stacji C9 Rondo Daszyńskiego.

Pierwsza tarcza – Krystyna – powinna zakończyć drążenie w listopadzie, a Maria w grudniu 2018 r. Zakończenie wszystkich prac budowlanych na odcinku zachodnim do stacji C6 Księcia Janusza wypada w listopadzie 2019 r.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Metro na Bemowo: Rusza ostatni przetarg na rozbudowę II linii

Przestrzeń

Metro na Bemowo: Rusza ostatni przetarg na rozbudowę II linii

Witold Urbanowicz 27 marca 2018

Metro: Na Woli rozruch drugiej tarczy drążącej tunel

Przestrzeń

Metro: Na Woli rozruch drugiej tarczy drążącej tunel

Witold Urbanowicz 12 marca 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5