Na budowanych stacjach odcinka wschodniego-północnego II linii metra trwają intensywne prace wykończeniowe. Widać już sporo elementów zmienionego wystroju. Zgodnie z nowym projektem wszystkie stacje na tym odcinku będą utrzymane w tonacji biało-szaro-czarnej.
Jak pisaliśmy, projekty wystroju stacji C16 Szwedzka, C17 Targówek i C18 Trocka
uległy poważnym zmianom względem pierwotnej, konkursowej koncepcji. Stylistyka na całym wschodnim-północnym odcinku została ujednolicona. – Wnętrza stacji są utrzymane w stonowanej kolorystyce. Szwedzka – grafitowym, Targówek – bieli, a Trocka w odcieniach szarości. Dzięki temu będą korespondowały z kolejnym odcinkiem na Bródno. Najbardziej zaawansowane są prace na stacji Targówek – mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy.
Jak informuje miasto na suficie i ścianach zatorowych stacji Targówek ułożono już 80 proc. metalowych, perforowanych paneli, które stanowią element architektoniczny. Ich elementem jest też tłumienie hałasu. Gotowy jest także system nagłośnienia, a budowlane halogeny zostały już zastąpione przez docelowe oświetlenie stacyjne.
Na pozostałych stacjach również trwają intensywne prace – pod ziemią jest większość wind i schodów ruchomych, trwa montaż urządzeń. Docelowo na trzech stacjach tego odcinka znajdzie się 13 wind i 16 biegów schodów ruchomych. Równolegle do prac wykończeniowych stacji trwa montaż okablowania i urządzeń sterowania ruchem w tunelach. Montowane są również tradycyjne semafory, które będą wykorzystywane do sterowania ruchem w sytuacjach awaryjnych.