Jak dowiedzieliśmy się w Ratuszu, zostały złożone wszelkie dodatkowe dokumenty dla odcinka II linii metra na Targówek i służby wojewody wstępnie wyznaczyły terminy kontroli na nowych stacjach. – Ich wyznaczenie przybliża nas do realizacji ustaleń ze spotkania wojewody i prezydenta, zgodnie z którymi metrem na Targówek mielibyśmy pojechać do połowy września – mówi Tomasz Demiańczuk z biura prasowego miasta.
Budowa odcinka wschodniego-północnego II linii metra ze stacjami C16 Szwedzka, C17 Targówek Mieszkaniowy i C18 Trocka zakończyła się w maju. Aby mógł on zostać udostępniony pasażerom, służby Wojewody muszą wydać pozwolenie na użytkowanie. Do tej pory jednak Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego przekonywał, że przedkładane dokumenty są niekompletne. Jednocześnie pojawiały się opinie, że cała sprawa może mieć podłoże polityczne, a istotnym problemem są też braki kadrowe w nadzorze budowlanym. Wojewoda mazowiecki, Zdzisław Sipiera, stanowczo jednak głosy o celowym opóźnianiu czy przedłużaniu odbiorów
odrzucał.
Jak pisaliśmy, w zeszłym tygodniu
odbyło się spotkanie wojewody z Rafałem Trzaskowskim, po którym poinformowano, że „jeśli inwestor dostarczy brakującą dokumentację do końca sierpnia – Mazowiecki Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego będzie mógł przeprowadzić kontrolę i wydać decyzję o pozwoleniu na użytkowanie do połowy września br.”
Miasto informuje, że na oczekiwania WINB – związane z przekazaniem do weryfikacji dodatkowych dokumentów, koniecznych dla WINB do wydania pozwolenia na użytkowanie – udało się odpowiedzieć przed ustalonym na spotkaniu terminem. – Ostatnie dodatkowe dokumenty, o które wnioskował WINB, zostały dzisiaj (29 sierpnia) już przekazane – potwierdza Tomasz Demiańczuk z biura prasowego Urzędu Miasta w Warszawie.
– Mamy też wstępne deklaracje WINB co do terminów kontroli na nowych stacjach. Ich wyznaczenie przybliża nas do realizacji ustaleń ze spotkania wojewody i miasta, zgodnie z którymi metrem na Targówek mielibyśmy pojechać do połowy września – mówi Tomasz Demiańczuk z biura prasowego miasta – mówi Tomasz Demiańczuk.
Służby wojewody wcześniej podkreślały, że WINB ma 21 dni na „przeprowadzenie obowiązkowej kontroli od dnia doręczenia uzupełnionego wniosku”. Taka kontrola wieńczona jest wydaniem pozwolenia na użytkowanie. Służby miasta podkreślały z kolei, że od momentu wydania decyzji o użytkowaniu potrzebują 72 godzin na rozpoczęcie przewozów z pasażerami. Póki formalności nie zakończą się, nie jest możliwe więc jeszcze podanie dokładnego terminu otwarcia. Wiadomo już za to, jak po uruchomieniu metra
zmieni się komunikacja autobusowa na Targówku, Bródnie i w Markach.