Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Metro na Targówek: Trwają testy systemów pożarowego i sterowania ruchem

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2019-03-20 12:45
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Metro Warszawskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro na Targówek: Trwają testy systemów pożarowego i sterowania ruchem
fot. MW
Metro na Targówek: Trwają testy systemów pożarowego i sterowania ruchem
Metro na Targówek: Trwają testy systemów pożarowego i sterowania ruchem
Metro na Targówek: Trwają testy systemów pożarowego i sterowania ruchem
Metro na Targówek: Trwają testy systemów pożarowego i sterowania ruchem
Metro na Targówek: Trwają testy systemów pożarowego i sterowania ruchem
Zakończenie budowy odcinka II linii metra zbliża się wielkimi krokami. Przed odbiorami wykonawca testuje dwa kluczowe systemy – sterowania ruchem oraz pożarowy. Prace powinny skończyć się w maju. Wówczas rozpoczną się odbiory wewnętrzne i zewnętrzne, które mogą potrwać kilka miesięcy.

Zakończenie budowy zbliża się wielkimi krokami. Przed odebraniem nowego odcinka metra trzeba się upewnić, że wszystko działa jak należy. Obecnie wykonawca testuje dwa kluczowe systemy – sterowanie ruchem i pożarowy.

Na rozbudowywanych odcinkach II linii metra będzie działać system sterowania ruchem SOP3w – dokładnie taki, jak na odcinku centralnym. Aktualnie sprawdzany jest transfer danych – czyli to, czy urządzenia rozmieszczone w tunelu prawidłowo komunikują się z pociągiem i odwrotnie. Brak opóźnień w dwustronnym przepływie informacji jest kluczowy do bezpiecznego zarządzania ruchem pociągów, dlatego procedura testowa musi być przeprowadzona bardzo drobiazgowo i potrwa aż do zakończenia budowy. Pociąg testowy porusza się powoli, często zatrzymując się co kilkadziesiąt metrów. Pod koniec testów transfer danych badany będzie już przy pełnej prędkości.

Ale sterowanie ruchem to nie wszystko. Innym, niezwykle ważnym systemem, który należy dokładnie przetestować przed oddaniem inwestycji, jest system przeciwpożarowy. Rozpoczęły się właśnie testy urządzeń służących do oddymiania na stacji Targówek Mieszkaniowy. Badano różne scenariusze pożarowe i wydajność potężnych wentylatorów, które mają za zadanie jak najszybciej usunąć dym z podziemnej infrastruktury.

Budowa wschodniego odcinka II linii metra rozpoczęła się w marcu 2016 roku. Długość realizowanego w ramach tego etapu wynosi ok. 3,2 km i składa się z trzech stacji: Szwedzka, Targówek Mieszkaniowy i Trocka, za którą wybudowana została komora torów odstawczych. Zgodnie z kontraktem prace powinny zakończyć się w maju br. Po ich zakończeniu rozpoczną się odbiory końcowe i procedury związane z oddaniem odcinka do użytkowania, które mogą potrwać kilka miesięcy.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Na Targówek wjechał pierwszy testowy pociąg metra

Komunikacja

Na Targówek wjechał pierwszy testowy pociąg metra

Witold Urbanowicz 29 stycznia 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5