Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro na Karolin: Wykonawca przejął cały teren betoniarni. Co dalej?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-09-2023
Ostatnia modyfikacja:
26-09-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Metro na Karolin: Wykonawca przejął cały teren betoniarni. Co dalej?
fot. Awiznonosz
Właściciel betoniarni znajdującej się na terenie powstającej Stacji Techniczno-Postojowej Karolin na ostatnim, zachodnim odcinku II linii metra, przekazał miastu ostatnie grunty, które uniemożliwiały prowadzenie robót. To nie rozwiązuje jednak wszystkich problemów: miasto – które formalnie stało się właścicielem terenu i tym samym całego znajdującego się tutaj węzła betoniarskiego – musi coś zrobić teraz z przejętymi ruchomościami.

W listopadzie 2018 r. Metro Warszawskie podpisało umowę z konsorcjum firm Gülermak i Astaldi na realizację ostatniego, zachodniego odcinka II linii metra do stacji Karolin. Odcinek miał być gotowy jesienią 2022 r., ale inwestycja idzie opornie. Przez długi czas start prac opóźniało postępowanie środowiskowe i brak pozwoleń na budowę. Ostatnie pozwolenia wojewoda wydał dopiero w październiku 2022 r.

Prace wystartowały na początku 2023 r., ale wciąż nie w pełnym zakresie. Jednym z problemów było nieprzekazanie wykonawcy całości gruntów – w tym przede wszystkim betoniarni znajdującej się na terenie przyszłej Stacji Techniczno-Postojowej. Ma ona kaskadowy wpływ na realizację całego odcinka.

Szczęśliwie wreszcie pojawiły się dobre wieści. – Betoniarnia przejęta, były właściciel dobrowolnie przekazał teren – mówi Tomasz Kunert, rzecznik prasowy ZTM. Dotychczasowemu właścicielowi wypłacono odszkodowanie.

Co dalej? – Zabezpieczyliśmy i wygrodziliśmy teren. Znajdują się tu elementy ruchomości i nieruchomości, które w dalszym ciągu uniemożliwiają prowadzenie prac – mówi Bartosz Sawicki, rzecznik prasowy wykonawcy, firmy Gülermak. Miasto, przejmując teren, stało się właścicielem całego węzła betoniarskiego – ten musi zostać usunięty, a grunty – zgodnie z prawem budowlanym – powinny być przekazane w stanie umożliwiającym prowadzenie robót. – To oczywista przeszkoda w realizacji kontraktu, nieleżąca po stronie generalnego wykonawcy, ani zamawiającego. Będzie to przedmiotem dalszych rozmów z zamawiającym – mówi Sawicki.

Zgodnie z harmonogramem wykonawca ma 36 miesięcy na realizację robót. Termin ten liczy się od momentu przekazania wszystkich gruntów. Jak więc nietrudno obliczyć, budowa ostatniego odcinka – jeśli wszystko będzie teraz przebiegało sprawnie – zakończy się najwcześniej jesienią 2026 r.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Warszawskie metro nie do lotniska Chopina

Przestrzeń

Warszawskie metro nie do lotniska Chopina

Witold Urbanowicz 05 listopada 2023

Metro: Pierwsze wagony z Warszawy wożą pasażerów w Kijowie

Przestrzeń

Metro zostawi jeden skład rosyjski na części

Przestrzeń

Metro zostawi jeden skład rosyjski na części

Witold Urbanowicz 17 października 2023

Zobacz również:

Metro na Karolin: Wykonawca wzmacnia grunt przed drążeniem tuneli

Przestrzeń

Metro na Karolin: Wykonawca wzmacnia grunt przed drążeniem tuneli

Redakcja/inf. pras. 09 października 2023

Metro na Karolin. Jest aneks – nowe kwoty, nowe terminy

Przestrzeń

Metro na Karolin. Jest aneks – nowe kwoty, nowe terminy

Witold Urbanowicz 27 września 2023

Pozostałe z wątku:

Warszawskie metro nie do lotniska Chopina

Przestrzeń

Warszawskie metro nie do lotniska Chopina

Witold Urbanowicz 05 listopada 2023

Metro: Pierwsze wagony z Warszawy wożą pasażerów w Kijowie

Przestrzeń

Metro zostawi jeden skład rosyjski na części

Przestrzeń

Metro zostawi jeden skład rosyjski na części

Witold Urbanowicz 17 października 2023

Zobacz również:

Metro na Karolin: Wykonawca wzmacnia grunt przed drążeniem tuneli

Przestrzeń

Metro na Karolin: Wykonawca wzmacnia grunt przed drążeniem tuneli

Redakcja/inf. pras. 09 października 2023

Metro na Karolin. Jest aneks – nowe kwoty, nowe terminy

Przestrzeń

Metro na Karolin. Jest aneks – nowe kwoty, nowe terminy

Witold Urbanowicz 27 września 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5