Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro na Karolin: W wakacje 2024 r. ma ruszyć drążenie tuneli

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-11-2023
Ostatnia modyfikacja:
21-11-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Wygląda na to, że udało się pokonać wszystkie znaczące przeciwności i nic już nie przeszkodzi sprawnej budowie ostatniego odcinka II linii metra. Wykonawca zapowiada, że w lipcu przyszłego roku ruszy drążenie tuneli.

We wtorek 21 listopada na budowie Stacji Techniczno-Postojowej Karolin wmurowano akt erekcyjny. Obiekt wieńczy budowę ostatniego, blisko 4-kilometrowego II linii metra. To potężny teren, który stanowić będzie zaplecze techniczne dla II linii, a w przyszłości – wg zapowiedzi – także dla I odcinka III linii metra na Gocław.

Widać już elementy hal elektrowozowni. Przed wykonawcą spore zadanie związane z przełączaniem linii wysokiego napięcia. – Znajdują się tu trzy linie wysokiego napięcia 110 i 220 kV, które w całości idą do skablowania – pod ziemię. To element linii z Kozienic, które zasilają sporą część zachodniej Warszawy. Proces przebudowy się rozpoczął i będzie trwał do przyszłego roku – w zależności od terminów otrzymanych od Polskich Sieci Energetycznych. Nie możemy oczywiście doprowadzić do blackoutu. Z drugiej strony, wzdłuż całej inwestycji, mamy czynną linię kolejową, co również musimy pogodzić. Nie będzie wyłączeń ruchu kolejowego – mówi Bartosz Sawicki, rzecznik prasowy wykonawcy, firmy Gulermak.

Postępuje też budowa trzech stacji – C1 Karolin, C2 Chrzanów i C3 Lazurowa. – Na stacji C2, która jest kompaktowa i najmniejsza, zakończyliśmy już ściany szczelinowe. Na C1 i C3 – budowa trwa. Miejscami, gdzie mamy fronty robót uwolnione, wylewamy już strop. W następnym kroku przejdziemy do prac podstropowych – mówi Bartosz Sawicki.

W komorze startowej tarcz przy Połczyńskiej finalizowana jest budowa stropu. Późną wiosną mają zostać zwiezione tarcze TBM, które zostaną na placu budowy złożone. – Szykujemy się do rozpoczęcia drążenia w lipcu przyszłego roku – zapowiada Sawicki. Wykorzystywane będą dwie tarcze TBM, oddzielnie dla każdego tunelu szlakowego. Drążenie będzie postępowało od strony STP w kierunku torów odstawczych działającej stacji C4 Bemowo.

Na terenie STP znikają ostatnie elementy betoniarni, która długo blokowała budowę. Miasto przejęło tereny pod koniec września. – Stoi jeszcze część nieruchomości. Wyburzenia powinny zakończyć się w tym roku i teren zostanie całkowicie uwolniony. W związku z przedłużającymi się decyzjami administracyjnymi części prac nie mogliśmy wykonywać, co będzie miało wpływ na termin oddania inwestycji. Przedłożymy dokumenty i będziemy analizować z inwestorem terminy – mówi Sawicki. Jak dodaje, przejęto 100% terenów także w innych lokalizacjach. – W niewielkiej części, na pojedynczych działkach, trwa procedura odwoławcza u wojewody. To blokuje nam wykonanie łącznika tunelowego, który powinien być zrealizowany przed drążeniem – mówi Bartosz Sawicki.

Budowa II linii metra na Karolin miała się zakończyć jesienią 2022 r. Na razie, zgodnie z podpisanym niedawno aneksem, nowy termin wypada 11 października 2025 r. – nie uwzględnia to jednak wspomnianych problemów z przejmowaniem gruntów. Od dawna jednak władze miasta zapowiadają oddanie nowych stacji w 2026 r.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Warszawskie metro nie do lotniska Chopina

Przestrzeń

Warszawskie metro nie do lotniska Chopina

Witold Urbanowicz 05 listopada 2023

Metro: Pierwsze wagony z Warszawy wożą pasażerów w Kijowie

Przestrzeń

Zobacz również:

Metro na Karolin: Wykonawca wzmacnia grunt przed drążeniem tuneli

Przestrzeń

Metro na Karolin: Wykonawca wzmacnia grunt przed drążeniem tuneli

Redakcja/inf. pras. 09 października 2023

Metro na Karolin. Jest aneks – nowe kwoty, nowe terminy

Przestrzeń

Metro na Karolin. Jest aneks – nowe kwoty, nowe terminy

Witold Urbanowicz 27 września 2023

Pozostałe z wątku:

Warszawskie metro nie do lotniska Chopina

Przestrzeń

Warszawskie metro nie do lotniska Chopina

Witold Urbanowicz 05 listopada 2023

Metro: Pierwsze wagony z Warszawy wożą pasażerów w Kijowie

Przestrzeń

Zobacz również:

Metro na Karolin: Wykonawca wzmacnia grunt przed drążeniem tuneli

Przestrzeń

Metro na Karolin: Wykonawca wzmacnia grunt przed drążeniem tuneli

Redakcja/inf. pras. 09 października 2023

Metro na Karolin. Jest aneks – nowe kwoty, nowe terminy

Przestrzeń

Metro na Karolin. Jest aneks – nowe kwoty, nowe terminy

Witold Urbanowicz 27 września 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5