Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro na Karolin: W wakacje 2024 r. ma ruszyć drążenie tuneli

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-11-2023
Ostatnia modyfikacja:
21-11-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Wygląda na to, że udało się pokonać wszystkie znaczące przeciwności i nic już nie przeszkodzi sprawnej budowie ostatniego odcinka II linii metra. Wykonawca zapowiada, że w lipcu przyszłego roku ruszy drążenie tuneli.

We wtorek 21 listopada na budowie Stacji Techniczno-Postojowej Karolin wmurowano akt erekcyjny. Obiekt wieńczy budowę ostatniego, blisko 4-kilometrowego II linii metra. To potężny teren, który stanowić będzie zaplecze techniczne dla II linii, a w przyszłości – wg zapowiedzi – także dla I odcinka III linii metra na Gocław.

Widać już elementy hal elektrowozowni. Przed wykonawcą spore zadanie związane z przełączaniem linii wysokiego napięcia. – Znajdują się tu trzy linie wysokiego napięcia 110 i 220 kV, które w całości idą do skablowania – pod ziemię. To element linii z Kozienic, które zasilają sporą część zachodniej Warszawy. Proces przebudowy się rozpoczął i będzie trwał do przyszłego roku – w zależności od terminów otrzymanych od Polskich Sieci Energetycznych. Nie możemy oczywiście doprowadzić do blackoutu. Z drugiej strony, wzdłuż całej inwestycji, mamy czynną linię kolejową, co również musimy pogodzić. Nie będzie wyłączeń ruchu kolejowego – mówi Bartosz Sawicki, rzecznik prasowy wykonawcy, firmy Gulermak.

Postępuje też budowa trzech stacji – C1 Karolin, C2 Chrzanów i C3 Lazurowa. – Na stacji C2, która jest kompaktowa i najmniejsza, zakończyliśmy już ściany szczelinowe. Na C1 i C3 – budowa trwa. Miejscami, gdzie mamy fronty robót uwolnione, wylewamy już strop. W następnym kroku przejdziemy do prac podstropowych – mówi Bartosz Sawicki.

W komorze startowej tarcz przy Połczyńskiej finalizowana jest budowa stropu. Późną wiosną mają zostać zwiezione tarcze TBM, które zostaną na placu budowy złożone. – Szykujemy się do rozpoczęcia drążenia w lipcu przyszłego roku – zapowiada Sawicki. Wykorzystywane będą dwie tarcze TBM, oddzielnie dla każdego tunelu szlakowego. Drążenie będzie postępowało od strony STP w kierunku torów odstawczych działającej stacji C4 Bemowo.

Na terenie STP znikają ostatnie elementy betoniarni, która długo blokowała budowę. Miasto przejęło tereny pod koniec września. – Stoi jeszcze część nieruchomości. Wyburzenia powinny zakończyć się w tym roku i teren zostanie całkowicie uwolniony. W związku z przedłużającymi się decyzjami administracyjnymi części prac nie mogliśmy wykonywać, co będzie miało wpływ na termin oddania inwestycji. Przedłożymy dokumenty i będziemy analizować z inwestorem terminy – mówi Sawicki. Jak dodaje, przejęto 100% terenów także w innych lokalizacjach. – W niewielkiej części, na pojedynczych działkach, trwa procedura odwoławcza u wojewody. To blokuje nam wykonanie łącznika tunelowego, który powinien być zrealizowany przed drążeniem – mówi Bartosz Sawicki.

Budowa II linii metra na Karolin miała się zakończyć jesienią 2022 r. Na razie, zgodnie z podpisanym niedawno aneksem, nowy termin wypada 11 października 2025 r. – nie uwzględnia to jednak wspomnianych problemów z przejmowaniem gruntów. Od dawna jednak władze miasta zapowiadają oddanie nowych stacji w 2026 r.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Rusza drążenie tuneli na ostatnim odcinku II linii metra

Przestrzeń

Rusza drążenie tuneli na ostatnim odcinku II linii metra

Witold Urbanowicz 29 lipca 2024

Metro naprawia sufit na Bemowie. Ale… nie da się go wyczyścić

Przestrzeń

Metro na Karolin: Rośnie zaplecze II linii

Przestrzeń

Metro na Karolin: Rośnie zaplecze II linii

Witold Urbanowicz 26 czerwca 2024

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Rusza drążenie tuneli na ostatnim odcinku II linii metra

Przestrzeń

Rusza drążenie tuneli na ostatnim odcinku II linii metra

Witold Urbanowicz 29 lipca 2024

Metro naprawia sufit na Bemowie. Ale… nie da się go wyczyścić

Przestrzeń

Metro na Karolin: Rośnie zaplecze II linii

Przestrzeń

Metro na Karolin: Rośnie zaplecze II linii

Witold Urbanowicz 26 czerwca 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij