Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Metro na Karolin: Są pierwsze wnioski o pozwolenia na budowę

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-11-28 12:20
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro na Karolin: Są pierwsze wnioski o pozwolenia na budowę
fot. WU
Metro na Karolin: Są pierwsze wnioski o pozwolenia na budowę
Metro na Karolin: Są pierwsze wnioski o pozwolenia na budowę
Metro na Karolin: Są pierwsze wnioski o pozwolenia na budowę
Ważny krok na budowie ostatniego, zachodniego odcinka II linii metra na Bemowie – przez Chrzanów i Karolin. Wykonawca ma już komplet dokumentów i złożył pierwsze wnioski o pozwolenie na budowę dla pierwszych dwóch obiektów. Pozostałe wnioski zostaną złożone przed świętami. Wydanie pozwoleń przez wojewodę zakończy żmudny proces przygotowania inwestycji i umożliwi rozpoczęcie w przyszłym roku robót budowlanych.

W listopadzie 2018 r. Metro Warszawskie podpisało z konsorcjum firm Gulermak i Astaldi umowę na projekt i budowę ostatniego, zachodniego odcinka II linii metra – od torów odstawczych za stacją C4 Powstańców Śląskich do stacji C1 Karolin wraz z zapleczem, STP Karolin (Mory). Na 3,92-kilometrowym odcinku przewidziano trzy nowe stacje – C3 Lazurowa, C2 Chrzanów i C1 Połczyńska.

Zgodnie z kontraktem wartym 1,6 mld zł czas realizacji tego odcinka to 48 miesięcy, co oznacza, że prace powinny zakończyć się w listopadzie 2022 r. Znacząco jednak przedłużyły się przygotowania i do tej pory nie rozpoczęto żadnych robót. Wykonawca wystąpił o wydłużenie harmonogramu realizacji prac o 18 miesięcy – do maja 2024 r. Budowniczowie wskazują tutaj przedłużające się procedury formalne i rozbieżności projektowe.

W tym roku – między kwietniem a sierpniem – wojewoda mazowiecki wydał komplet decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowych – dla trzech stacji, dwóch wentylatorni szlakowych i stacji techniczno-postojowej. Teraz następuje kolejny, niezwykle ważny krok formalny. Wykonawca złożył w piątek 27 listopada u wojewody wnioski o pozwolenie na budowę dla dwóch obiektów – stacji C2 Chrzanów i wentylatorni szlakowej V3 przy ul. Coopera. Oznacza to, że budowniczowie mają komplet dokumentów – w tym nowy raport o oddziaływaniu na środowisko – który jest niezbędny do złożenia takich wniosków.

Jak informuje wykonawca, pozostałe wnioski – dla dwóch stacji, STP oraz wentylatorni, mają zostać złożone w połowie grudnia. – Prace budowlane będą mogły ruszyć jak tylko uzyskamy pozwolenia od wojewody. Zakładamy, że nastąpi to w przyszłym roku – mówi Bartosz Sawicki, rzecznik wykonawcy, firmy Gulermak.


fot. UM Warszawa

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Metro na Bemowo: Pierwszy tunel już w całości wydrążony

Przestrzeń

Metro na Bemowo: Pierwszy tunel już w całości wydrążony

Witold Urbanowicz 25 listopada 2020

Metro zastanawia się nad ujednoliceniem sygnału zamykania drzwi

Komunikacja

Metro zastanawia się nad ujednoliceniem sygnału zamykania drzwi

Witold Urbanowicz 10 listopada 2020

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5