Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro na Karolin: Rozmowy na szczycie, rozstrzygnięcia nie ma

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-10-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Metro Warszawskie ma już komplet pozwoleń na budowę ostatniego, zachodniego odcinka II linii metra na Karolin. Aby mogły wystartować prace, potrzebne jest porozumienie między inwestorem a wykonawcą ws. rosnącej różnicy w kosztach. Dziś do Warszawy przyjechał szef firmy Gülermak. Rozmowy nie przyniosły na razie przełomu.

Wczoraj (11 października), po bardzo długim czasie oczekiwania, wpłynęło ostatnie pozwolenie na budowę dla odcinka zachodniego II linii metra ze stacjami C3 Lazurowa, C2 Chrzanów i C1 Karolin oraz zapleczem – STP Karolin. Aby jednak roboty mogły wystartować, koniecznie jest porozumienie między Metrem Warszawskim a wykonawca, firmą Gülermak, w kwestii pokrycia rosnącej różnicy w kosztach względem umowy z 2018 r. Od tamtej pory istotnie zmieniła się sytuacja w kosztach – obecnie trzeba dopłacić co najmniej pół miliarda złotych do kontraktu, którego pierwotna wartość wynosiła 1,6 mld zł.

Jak informuje Metro, dzisiaj (12 października) na zaproszenie Michała Olszewskiego, wiceprezydenta Warszawy, do stolicy przyjechał Kemal Tahir Güleryüz, prezes firmy Gülermak. „Spotkanie dotyczyło kontynuowania realizacji inwestycji przez generalnego wykonawcę. Inwestor przedstawił analizę ekonomiczną i prawną, obejmującą przeszacowanie wartości oraz przywracającą równowagę stron obowiązującego kontraktu budowy odcinka 3+STP Karolin” – wskazuje Metro. „Dotychczasowa, długoletnia współpraca z Wykonawcą układa się dobrze, dlatego w atmosferze wzajemnego zrozumienia liczymy na ustalenia, które umożliwią jak najszybsze przystąpienie do kontynuowania budowy metra na Bemowie” – dodaje spółka.

Dziś jednak nie doszło do porozumienia. „Dzisiejsze spotkanie jest wstępem do dalszych rozmów. Następne odbędzie się za około miesiąc” – wskazuje Metro Warszawskie. Wykonawca nie komentuje sprawy.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Metro: Stacja Płocka. Trudny do zmycia brud i pożądana patyna

Przestrzeń

Metro bierze się za oświetlenie na stacji Płocka

Przestrzeń

Metro bierze się za oświetlenie na stacji Płocka

Witold Urbanowicz 13 marca 2024

Metro oszczędza, wyłączając oświetlenie stacji

Przestrzeń

Metro oszczędza, wyłączając oświetlenie stacji

Witold Urbanowicz 27 listopada 2023

Zobacz również:

Metro: Stacja Płocka. Trudny do zmycia brud i pożądana patyna

Przestrzeń

Metro bierze się za oświetlenie na stacji Płocka

Przestrzeń

Metro bierze się za oświetlenie na stacji Płocka

Witold Urbanowicz 13 marca 2024

Metro oszczędza, wyłączając oświetlenie stacji

Przestrzeń

Metro oszczędza, wyłączając oświetlenie stacji

Witold Urbanowicz 27 listopada 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij