Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro na Karolin: Miasto musi jeszcze czasowo przejąć niektóre działki

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-09-2023
Ostatnia modyfikacja:
27-09-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Metro na Karolin: Miasto musi jeszcze czasowo przejąć niektóre działki
fot. Metro Warszawskie
Stopniowo rozwiązywane są problemy na budowie ostatniego, zachodniego odcinka II linii metra. Jest już aneks regulujący kwestie wynagrodzenia i terminu, miasto przejęło wszystkie działki, na których powstaną obiekty metra. Pozostaje jeszcze kwestia działek, które trzeba zająć czasowo w celu przebudowy sieci uzbrojenia terenu lub wzmocnienia gruntu.

Umowa na projekt i budowę ostatniego, zachodniego odcinka II linii metra – od torów odstawczych stacji C4 Bemowo do stacji C1 Karolin – została zawarta w listopadzie 2018 r. Odcinek ten miał być gotowy jesienią 2022 r., ale w wyniku szeregu problemów realizacja inwestycji mocno się wydłużyła. Roboty ruszyły dopiero na przełomie 2022 i 2023 r.

Jak pisaliśmy, 25 września Metro Warszawskie zawarło aneks z wykonawcą, firmą Gulermak, regulujący kwestie wzrostu wynagrodzenia i zmiany terminu realizacji. Do budowy trzeba dopłacić ok. 650 mln zł, a nowy kontraktowy termin zakończenia inwestycji wypada w październiku 2025 r. – i można już teraz spodziewać się, że nie jest to jeszcze ostateczna data.

Dopiero niedawno miasto przejęło ostatnie działki kolidujące z budową, na terenie których powstaną obiekty metra. – Wszystkie działki wywłaszczone decyzją o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej na rzecz m.st. Warszawy zostały przejęte od byłych właścicieli i przekazane wykonawcy na potrzeby budowy metra. We wtorek 26 września ostatnie przekazał MD Beton. Węzły betoniarskie pozostawione na terenie betoniarni zostaną niezwłocznie zinwentaryzowane i docelowo usunięte – informuje Artur Szklarczyk z biura prasowego UM Warszawa.

To nie wyczerpuje jeszcze problemów z gruntami. – Pozostają jeszcze przypadki działek, na których zachodzi konieczność czasowego zajęcia w celu przebudowy sieci uzbrojenia terenu lub wzmocnienia gruntu – mówi Szklarczyk.

Tu sprawy przebiegają opornie. – Konieczność wzmocnienia gruntu pod przyszły podziemny łącznik tuneli mamy na działce położonej przy ulicy Szeligowskiej. Ze względu na odmowę dobrowolnego czasowego wydania nieruchomości, ZTM złożył wniosek do Wojewody Mazowieckiego o przeprowadzenie postępowania egzekucyjnego. Termin egzekucji, z uwagi na złożone zażalenie został już dwukrotnie przesunięty. Obecnie zażalenie właściciela rozpatruje Ministerstwo Rozwoju i Technologii – termin załatwienia sprawy jest nieznany – mówi Artur Szklarczyk. Jak wyjaśnia, wzmocnienia gruntu trzeba dokonać przed drążeniem tuneli, które rozpocznie się w 2024 roku.

Problem występuje też na styku z koleją, po południowej stronie przyszłej Stacji Techniczno-Postojowej Karolin. – Konieczność przebudowy i budowy sieci uzbrojenia terenu zachodzi na terenach PKP. Aktualnie uzgadnianie są z PKP PLK i PKP SA warunki czasowego i trwałego zajęcia terenu – wyjaśnia Szklaczyk.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Rusza drążenie tuneli na ostatnim odcinku II linii metra

Przestrzeń

Rusza drążenie tuneli na ostatnim odcinku II linii metra

Witold Urbanowicz 29 lipca 2024

Metro naprawia sufit na Bemowie. Ale… nie da się go wyczyścić

Przestrzeń

Metro na Karolin: Rośnie zaplecze II linii

Przestrzeń

Metro na Karolin: Rośnie zaplecze II linii

Witold Urbanowicz 26 czerwca 2024

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Rusza drążenie tuneli na ostatnim odcinku II linii metra

Przestrzeń

Rusza drążenie tuneli na ostatnim odcinku II linii metra

Witold Urbanowicz 29 lipca 2024

Metro naprawia sufit na Bemowie. Ale… nie da się go wyczyścić

Przestrzeń

Metro na Karolin: Rośnie zaplecze II linii

Przestrzeń

Metro na Karolin: Rośnie zaplecze II linii

Witold Urbanowicz 26 czerwca 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij