Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro na Karolin: Komplet decyzji lokalizacyjnych, do budowy droga daleka

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-08-2020
Ostatnia modyfikacja:
27-11-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Metro na Karolin: Komplet decyzji lokalizacyjnych, do budowy droga daleka
fot. WU
Wojewoda mazowiecki wydał ostatnią decyzję lokalizacyjną dla odcinka zachodniego II linii metra od torów odstawczych stacji C4 Powstańców Śląskich do stacji C1 Karolin. Tym razem chodzi o stację techniczno-postojową Mory i połączenie z układem kolejowym PKP. Miasto natomiast, w ramach dodatkowych prac, zleca wykonawcy sporządzenie raportu oddziaływania na środowisko. Procedowany jest aneks wydłużający prace o 18 miesięcy.

W listopadzie 2018 r. Metro Warszawskie podpisało z konsorcjum firm Gulermak i Astaldi umowę na projekt i budowę ostatniego, zachodniego odcinka II linii metra – od torów odstawczych za stacją C4 Powstańców Śląskich do stacji C1 Karolin wraz z zapleczem, STP Karolin (Mory). Jej wartość to 1,623 mln zł brutto. Cały czas jednak dłużą się przygotowania.

Na 3,92-kilometrowym odcinku przewidziano trzy nowe stacje. Stacja C3 Lazurowa znajdzie się po południowo-wschodniej stronie skrzyżowania Górczewskiej i Lazurowej. Głowica wschodnia będzie zlokalizowana między pętlą autobusową i tramwajową. Głowica zachodnia wypadać będzie po wschodniej stronie Lazurowej, na południe od stacji paliw i restauracji McDonald’s. Następnie linia metra będzie wchodzić w ślad ulicy Coopera. Stację C2 Chrzanów zaplanowano w osi tej ulicy po północnej stronie Szeligowskiej i planowanego przedłużenia Człuchowskiej. Ostatnią stację, C1 Połczyńska, zaplanowano pod skrzyżowaniem Połczyńskiej i Sochaczewskiej.

W kwietniu wojewoda mazowiecki wydał pierwsze decyzje o lokalizacji linii kolejowych. W sumie Metro Warszawskie potrzebowało sześć takich decyzji (trzy stacje, dwie wentylatornie szlakowe oraz stacja techniczno-postojowa). Wczoraj (25 sierpnia) wojewoda wydał ostatnią – dla Stacji Techniczno-Postojowej (STP) Mory wraz z połączeniem STP „Mory” z układem kolejowym PKP. Decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności.

Zgodnie z kontraktem czas realizacji tego odcinka to 48 miesięcy, co oznacza, że prace powinny zakończyć się w listopadzie 2022 r. Termin ten jest jednak nierealny. Wykonawca musi jeszcze uzyskać pozwolenia na budowę, konieczne jest opracowanie nowego raportu oddziaływania na środowisko. Występują też rozbieżności projektowe w zakresie STP, co wpływa na wycenę kosztów realizacji. Niedawno miasto informowało, że wykonawca wystąpił o wydłużenie harmonogramu realizacji prac o 18 miesięcy, co wiązałoby się z zakończeniem budowy w maju 2024 r.

W sierpniu miasto wysłało też zawiadomienie o modyfikacji umowy z wykonawcą odcinka zachodniego. Zlecono mu sporządzenie raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, w ramach oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko. Dokument zostanie sporządzony na podstawie informacji zwartych w projektach budowlanych, których opracowanie należy do obowiązków wykonawcy. Na jego wykonanie przeznaczono cztery miesiące od podpisania aneksu, a wynagrodzenie wykonawcy wyniesie 361,6 tys. zł brutto. Jak podkreśla w zawiadomieniu miasto, niewykonanie zamówienia dodatkowego – w postaci raportu – uniemożliwiłoby wydanie pozwolenia na budowę dla inwestycji. Realistycznie można oczekiwać, że prace wystartują w ciągu roku.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Metro: Jest wariant dobudowy stacji na I linii bez większych utrudnień

Przestrzeń

Metro: Jest wariant dobudowy stacji na I linii bez większych utrudnień

Witold Urbanowicz 23 listopada 2022

Metro: Piąta Varsovia już w Warszawie

Komunikacja

Metro: Piąta Varsovia już w Warszawie

Redakcja/inf. pras. 21 listopada 2022

Zobacz również:

Metro na Karolin: Jest ostatnie pozwolenie na budowę

Przestrzeń

Metro na Karolin: Jest ostatnie pozwolenie na budowę

Witold Urbanowicz 11 października 2022

Pozostałe z wątku:

Metro: Jest wariant dobudowy stacji na I linii bez większych utrudnień

Przestrzeń

Metro: Jest wariant dobudowy stacji na I linii bez większych utrudnień

Witold Urbanowicz 23 listopada 2022

Metro: Piąta Varsovia już w Warszawie

Komunikacja

Metro: Piąta Varsovia już w Warszawie

Redakcja/inf. pras. 21 listopada 2022

Zobacz również:

Metro na Karolin: Jest ostatnie pozwolenie na budowę

Przestrzeń

Metro na Karolin: Jest ostatnie pozwolenie na budowę

Witold Urbanowicz 11 października 2022

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5