Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro na Karolin. Kolejne zmiany na Górczewskiej i Połczyńskiej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-07-2023
Ostatnia modyfikacja:
28-07-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. UM Warszawa

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Metro na Karolin. Kolejne zmiany na Górczewskiej i Połczyńskiej
fot. Metro Warszawskie
Rozpoczyna się budowa łącznika tunelowego pod jezdniami ulicy Górczewskiej na II linii metra. We wtorek i środę, 1 i 2 sierpnia, wykonawca prac wprowadzi kolejne etapy organizacji ruchu. Na odcinku między ulicami Lazurową a Klemensiewicza kierowcy pojadą wspólnie raz jedną, a raz drugą jezdnią ul. Górczewskiej.

Zanim zostaną wywiercone tunele podziemnej kolei, konieczne będzie zbudowanie łączników pomiędzy nimi. W tym celu, już teraz budowniczowie metra rozpoczynają badania i wzmocnienie gruntu. Pozwoli to w przyszłości wykonać niezbędne prace metodą bezwykopową, a sam plac budowy będzie zabezpieczony przed zalaniem i zanieczyszczeniem.

Najpierw jezdnią południową

We wtorek, 1 sierpnia, o godzinie 22:00 drogowcy przekierują ruch w obu kierunkach na jezdnię południową ulicy Górczewskiej. Na całej długości – czasowo zamkniętej – pętli autobusowej, kierowcy pojadą dwoma pasami w każdą stronę. Podróżujący w stronę Lazurowej na tym odcinku będą poruszali się „pod prąd”. Zjadą na sąsiednią jezdnię na wysokości wjazdu, a na właściwą nitkę powrócą przy wyjeździe z pętli. Wlot drogi wewnętrznej – prowadzącej w stronę ulicy Deyny – zostanie zamknięty. Dojazd dla mieszkańców będzie możliwy ulicą Narwik od strony Lazurowej lub Pełczyńskiego.

Następnie jezdnią północną

Następnego dnia – w środę, 2 sierpnia, także o godzinie 22:00, ruch w rejonie ulicy Klemensiewicza zostanie przełożony na jezdnię północną. Na tym fragmencie – „pod prąd” – ruch poprowadzi w stronę Powstańców Śląskich. Jadący w tym kierunku przejadą na sąsiednią jezdnię za pętlą tramwajową, a wrócą na właściwą przed skrzyżowaniem z Klemensiewicza. Oprócz dwóch pasów ruchu, w każdym kierunku, będą dostępne także dodatkowe do skrętu odpowiednio w lewo lub w prawo w drogę wewnętrzną (prowadzącą w stronę ulicy Pełczyńskiego) lub w Klemensiewicza. Taka organizacja ruchu będzie obowiązywać do początku roku szkolnego.



Sygnalizacja akomodacyjna

Do zmian w organizacji ruchu zostanie dostosowana sygnalizacja świetlna. Sygnalizatory ustawione na ulicy Górczewskiej:
  • przy Klemensiewicza,
  • przejściu dla pieszych i wjeździe na pętlę autobusową,
  • i przy wyjeździe z pętli autobusowej
będą zsynchronizowane tak, aby zapewnić jak najbardziej płynną jazdę.

Zmiany dla pieszych, rowerzystów i w komunikacji miejskiej

Od środy, 2 sierpnia, wieczorem ruch pieszy i rowerowy pomiędzy Laurową a Klemensiewicza, po północnej stronie ulicy Górczewskiej, będzie się odbywał przez teren wewnętrzny osiedla – wzdłuż budynku Górczewska 228a. Będzie tu urządzony wspólny ciąg pieszo-rowerowy.

Torowisko wzdłuż ulicy Górczewskiej zostało zamknięte 17 lipca – tramwaje nie jeżdżą od skrzyżowania z Powstańców Śląskich do pętli Os. Górczewska. Linie 28 i 78 zmieniły swoje trasy.

Zmiany też na Połczyńskiej

Także od wtorku, 1 sierpnia, od godziny 23:00 wprowadzone zostaną zmiany na ulicy Połczyńskiej, pomiędzy ulicą Dostawczą a wjazdem do centrum handlowego. Na tym odcinku kierowcy pojadą jezdnią północną. W każdym kierunku będą dostępne dwa pasy ruchu.

Na Bemowie budowany jest niemal czterokilometrowy odcinek metra, na który składają się trzy stacje pasażerskie (Lazurowa, Chrzanów, Karolin) i Stacja Techniczno-Postojowa Karolin. Obecnie prace skupiają się na budowie ścian szczelinowych korpusów podziemnych przystanków. Zakończono już między innymi stawianie ścian dla szybu startowego TBM, który zlokalizowany jest przy stacji C01 Karolin – to stąd ruszą maszyny drążące tunele. Kontynuowane są również prace związane z przebudową instalacji podziemnych.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Rusza drążenie tuneli na ostatnim odcinku II linii metra

Przestrzeń

Rusza drążenie tuneli na ostatnim odcinku II linii metra

Witold Urbanowicz 29 lipca 2024

Metro naprawia sufit na Bemowie. Ale… nie da się go wyczyścić

Przestrzeń

Metro na Karolin: Rośnie zaplecze II linii

Przestrzeń

Metro na Karolin: Rośnie zaplecze II linii

Witold Urbanowicz 26 czerwca 2024

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Rusza drążenie tuneli na ostatnim odcinku II linii metra

Przestrzeń

Rusza drążenie tuneli na ostatnim odcinku II linii metra

Witold Urbanowicz 29 lipca 2024

Metro naprawia sufit na Bemowie. Ale… nie da się go wyczyścić

Przestrzeń

Metro na Karolin: Rośnie zaplecze II linii

Przestrzeń

Metro na Karolin: Rośnie zaplecze II linii

Witold Urbanowicz 26 czerwca 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij