Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro na Karolin: Jest ostatnie pozwolenie na budowę

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-10-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Metro na Karolin: Jest ostatnie pozwolenie na budowę
mat. Metro Warszawskie
Metro Warszawskie i wykonawca – firma Gulermak – mają już komplet pozwoleń na budowę ostatniego, zachodniego odcinka II linii metra. Aby roboty mogły wystartować koniecznie jest porozumienie między inwestorem a budowniczymi w sprawie waloryzacji wartości kontraktu z 2018 r.

Metro podpisało umowę z konsorcjum Gulermak i Astaldi na realizację ostatniego, zachodniego odcinka II linii w listopadzie 2018 r. Kontrakt jest realizowany w formule projektuj i buduj. Spółka od końca 2020 r. czekała na wydanie dziewięciu pozwoleń na budowę – oddzielnie dla stacji, wentylatorni, stacji techniczno-postojowej oraz budynku ekspedycji ZTM na pętli Os. Górczewska. Procedura przeciągała się w związku z koniecznością wykonania ponownej oceny oddziaływania na środowisko. Dopiero w czerwcu 2022 r. wojewoda mazowiecki wydał pierwsze pozwolenie – dla stacji C1 Karolin.

Dziś (11 października) procedura dobiegła właśnie końca. Wojewoda mazowiecki zatwierdził projekt budowlany i wydał ostatnie pozwolenie na budowę Stacji Techniczno-Postojowej „Mory” (w rejonie ul. Łęgi / ul. Mory). W skład zamierzenia wchodzi też budowa tunelu/rampy wjazdowej, budowa i przebudowa infrastruktury technicznej oraz obiektów towarzyszących, a także przebudowa sieci uzbrojenia terenu, instalacji zewnętrznych, dróg i układu drogowego. Inwestycja została też uzgodniona z konserwatorem zabytków (zabytkowa aleja drzew). Decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności.

Komplet pozwoleń nie oznacza jeszcze, że budowa będzie mogła już wystartować. Istotną kwestią jest waloryzacja kontraktu, podpisanego jeszcze w 2018 r., którego wartość sięga kwoty 1,6 mld zl. Od tamtej pory istotnie zmieniła się sytuacja rynkowa, a ceny wielu materiałów i usług poszły znacząco w górę. Niedawne szacunki mówiły o różnicy w kosztach sięgającej kwoty co najmniej 560 mln zł. Bez aneksu wykonawcy w tym momencie nie opłaca się ruszać z pracami. – Mamy komplet pozwoleń, ale negocjacje cenowe w dalszym ciągu toczą się – mówi Anna Bartoń, rzeczniczka Metra Warszawskiego. W środę 12 października do Warszawy na rozmowy na najwyższym szczeblu przyjeżdża z Turcji właściciel Gulermaka. 

Na 3,92-kilometrowym odcinku, od torów odstawczych za stacją C4 Bemowo do stacji C1 Karolin wraz z zapleczem, STP Karolin (Mory), przewidziano trzy nowe stacje. Stacja C1 Karolin powstać ma pod ul. Sochaczewską, po północnej stronie skrzyżowania z Połczyńską. Stację C2 Chrzanów zaplanowano pod Rayskiego, w rejonie skrzyżowania z Szeligowską. Stacja C3 Lazurowa powstać ma po południowo-wschodniej stronie skrzyżowania Lazurowej i Górczewskiej, w przestrzeni między pętlą tramwajową a Lazurową (przewidziano też wyjście na północną stronę Górczewskiej, w rejonie budynku 228A). Od wbicia łopaty do ukończenia odcinka trzeba liczyć co najmniej trzy lata – co oznacza, że nowy odcinek, jeśli będzie porozumienie, będzie gotowy nie wcześniej niż przełomie 2025 i 2026 r.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Rusza drążenie tuneli na ostatnim odcinku II linii metra

Przestrzeń

Rusza drążenie tuneli na ostatnim odcinku II linii metra

Witold Urbanowicz 29 lipca 2024

Metro naprawia sufit na Bemowie. Ale… nie da się go wyczyścić

Przestrzeń

Metro na Karolin: Rośnie zaplecze II linii

Przestrzeń

Metro na Karolin: Rośnie zaplecze II linii

Witold Urbanowicz 26 czerwca 2024

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Rusza drążenie tuneli na ostatnim odcinku II linii metra

Przestrzeń

Rusza drążenie tuneli na ostatnim odcinku II linii metra

Witold Urbanowicz 29 lipca 2024

Metro naprawia sufit na Bemowie. Ale… nie da się go wyczyścić

Przestrzeń

Metro na Karolin: Rośnie zaplecze II linii

Przestrzeń

Metro na Karolin: Rośnie zaplecze II linii

Witold Urbanowicz 26 czerwca 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij