Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro na Bródno: Wjechał skrajnik, pierwsze odbiory

Dalej Wstecz
Data publikacji:
02-08-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Budowa ostatniego, wschodniego-północnego odcinka II linii metra do stacji Bródno dobiega końca. W zeszłym tygodniu na linię wjechał skrajnik, czyli pojazd sprawdzający skrajnię tunelu przed przejazdem próbnym pierwszego pociągu metra. Wykonawca zgłosił tez już pierwszą stację do odbioru przez Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego. Otwarcie stacji spodziewane jest po wakacjach.

Prace na odcinku wschodnim-północnym, na którym znajdują się trzy nowe stacje, powoli dobiegają już końca. W zeszłym tygodniu na linię wjechał tzw. skrajnik – czyli specjalnie przystosowana drezyna, której celem jest sprawdzenie, czy w skrajni nie znajdują się żadne elementy, które uniemożliwiałyby przejazd pociągu metra.

Na odcinku tym trwają też pierwsze odbiory. – W zeszły poniedziałek (25 lipca), po pozytywnej kontroli Sanepidu i Straży Pożarnej, zgłosiliśmy stację C20 Kondratowicza do odbioru przez Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego. Dostaliśmy pierwsze uwagi, uzupełniamy dokumenty. W przypadku braku dalszych uwag spodziewamy się obowiązkowej kontroli przed wydaniem pozwolenia na użytkowanie – mówi Bartosz Sawicki, rzecznik prasowy firmy Gulermak.

Stacja C19 Zacisze przeszła pozytywną kontrolę straży pożarnej. – Oczekujemy na opinię Sanpeidu, po otrzymaniu której zgłosimy stację do WINB-u – mówi Sawicki. Natomiast stację C21 Bródno zgłoszono do odbioru przez strażaków, kontrole mają rozpocząć się w przyszłym tygodniu.

Na północno-wschodnim odcinku metra o długości niemal 4 km powstają trzy stacje: C19 Zacisze pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20 Kondratowicza przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej i Kondratowicza oraz C21 Bródno przy skrzyżowaniu ulicy Kondratowicza i Rembielińskiej. Za ostatnią stacją powstaje również komora torów odstawczych, która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów, składająca się z 11 równoległych torów.

Prace wykonuje – zgodnie z umową zawartą we wrześniu 2018 r. – konsorcjum firm Gulermak i Astaldi za 1,398 mld zł. Pierwotnie roboty miały zakończyć się we wrześniu 2021 r., ale z uwagi przede wszystkim na pandemię zmieniono ha
rmonogram – teraz zakończenie robót ma nastąpić w sierpniu 2022 r. Aktualnie otwarcie spodziewane jest po odbiorach – na przełomie września i października.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro jedzie na Bródno. Trzy nowe stacje otwarte

Przestrzeń

Metro jedzie na Bródno. Trzy nowe stacje otwarte

Witold Urbanowicz 28 września 2022

Metro na Bródno ruszy w środę 28 września

Przestrzeń

Metro na Bródno ruszy w środę 28 września

Witold Urbanowicz 27 września 2022

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro jedzie na Bródno. Trzy nowe stacje otwarte

Przestrzeń

Metro jedzie na Bródno. Trzy nowe stacje otwarte

Witold Urbanowicz 28 września 2022

Metro na Bródno ruszy w środę 28 września

Przestrzeń

Metro na Bródno ruszy w środę 28 września

Witold Urbanowicz 27 września 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5