Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro na Bródno: Przygotowania do opuszczania tarcz

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-03-11 16:44
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro na Bródno: Przygotowania do opuszczania tarcz
fot. WU
Metro na Bródno: Przygotowania do opuszczania tarcz
Metro na Bródno: Przygotowania do opuszczania tarcz
Metro na Bródno: Przygotowania do opuszczania tarcz
Metro na Bródno: Przygotowania do opuszczania tarcz
Metro na Bródno: Przygotowania do opuszczania tarcz
Na dzisiaj zaplanowano operację opuszczania TBM-ów, których zadaniem będzie wydrążenie tuneli odcinka wschodniego-północnego II linii między stacjami C21 Bródno i C18 Trocka. Pierwsza z tarcz ma rozpocząć drążenie na początku kwietnia.

Szyb startowy dla budowy tuneli na odcinku wschodnim-północnym II linii metra, łączącym stacje C18 Trocka i C21 Bródno, zaplanowano po wschodniej stronie skrzyżowania Kondratowicza i Łabiszyńskiej. Dzisiaj rano rozpoczęła się operacja opuszczania dwóch tarcz na głębokość ok. 14 m. Każda z opuszczanych głowic waży 415 ton. – Wykorzystujemy w tym celu specjalistyczny dźwig o wadze 350 ton, z dociążeniem 500 ton. Jego udźwig wynosi ok. 800 ton – mówi Bartosz Sawicki, rzecznik wykonawcy, firmy Gulermak. – Jako pierwsza opuszczona zostanie Maria, która będzie drążyć tunel północny ze stacji Bródno. Wkrótce po niej opuszczona zostanie Anna – mówi Bartosz Sawicki.

Pierwotnie zakładano, że dzisiaj w ciągu dnia zostaną opuszczone obie tarcze, ale podmuchy wiatru zatrzymały całą operację. Opuszczenie Marii planowane jest na godz. 20. Pod ziemię będzie musiało trafić jeszcze zaplecze tarcz.

Całkowita długość obu tuneli do wydrążenia to 5785 m. – Jako pierwsza na początku kwietnia wyruszy Maria, a w odstępie 3-4 tygodni wyruszy Anna. Drążenie tuneli od stacji Bródno w kierunku stacji C18 Trocka potrwa do końca roku – dodaje rzecznik.

Tarcze Maria i Anna są wykorzystywane do drążenia tuneli od czasu budowy centralnego odcinka II linii metra. Zgodnie z tradycją maszyny otrzymują żeńskie imiona. Jedna z tarcz została nazwana na cześć noblistki, Marii Skłodowskiej-Curie, a druga otrzymała imię po księżnej Annie Mazowieckiej.

Umowa na budowę odcinka wschodniego-północnego na Bródno została podpisana we wrześniu 2018 r. Na 3,9-kilometrowym odcinku znajdą się trzy stacje: C19 Zacisze, C20 Kondratowicza i C21 Bródno. Za ostatnią stacją przewidziano wielką komorę z 11 torami odstawczymi i do zawracania. Na realizację prac przeznaczono 36 miesięcy, co oznacza, że roboty budowlane powinny zakończyć się we wrześniu 2021 r.

AKTUALIZACJA 12 marca

Jak informuje Urząd Miasta, Maria spoczęła w specjalnej „kołysce” na dnie szybu startowego około godz. 22.00, natomiast Anna o godz. 2.30.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5