Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Metro na Bródno: Przetarg już ruszył. 38 miesięcy dla wykonawcy na realizację

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2018-02-02 11:05
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro na Bródno: Przetarg już ruszył. 38 miesięcy dla wykonawcy na realizację
peron stacji C20 mat. ILF
Metro na Bródno: Przetarg już ruszył. 38 miesięcy dla wykonawcy na realizację
Metro na Bródno: Przetarg już ruszył. 38 miesięcy dla wykonawcy na realizację
Metro na Bródno: Przetarg już ruszył. 38 miesięcy dla wykonawcy na realizację
Metro na Bródno: Przetarg już ruszył. 38 miesięcy dla wykonawcy na realizację
Metro na Bródno: Przetarg już ruszył. 38 miesięcy dla wykonawcy na realizację
Metro na Bródno: Przetarg już ruszył. 38 miesięcy dla wykonawcy na realizację
Metro Warszawskie opublikowało już dokumentację przetargową na budowę odcinka wschodniego-północnego II linii metra na Bródno. Termin składania ofert wyznaczono na 30 marca, a wykonawca będzie miał 38 miesięcy na realizację prac, choć może też zaoferować krótszy okres realizacji.

W suplemencie do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej pojawiło się już oficjalnie zawiadomienie o ogłoszeniu przetargu na budowę odcinka wschodniego-północnego II linii metra od stacji C18 Trocka do stacji C21 Bródno przy Rembielińskiej. Na odcinek ten składają się trzy stacje, trzy odcinki szlakowe wykonane jako dwa równoległe tunele jednotorowe, tory odstawcze za stacją C21, trzy wentylatornie szlakowe oraz komora demontażowa dla tarcz przy stacji C18.

W postępowaniu mogą brać udział firmy, które dysponują własnymi środkami finansowymi lub posiadają zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 150 mln zł oraz wykażą minimalny roczny obrót za ostatnie trzy lata obrotowe w wysokości 500 mln zł rocznie. Oferenci muszą się wykazać też doświadczeniem z ostatnich pięciu lat w zakresie zrealizowania co najmniej 3 km pojedynczego tunelu wykonanego w technologii tarcz zmechanizowanych (TBM) dla inwestycji kolejowych, drogowych, infrastrukturalnych lub metra wraz z wykonaniem wszystkich robót budowlanych z wyposażeniem obiektów budowlanych we wszystkie instalacje, urządzenia i systemy całoliniowe, w tym co najmniej 1 km tunelu podziemnego transportu szynowego w mieście, a także zbudowania co najmniej dwóch stacji z przejściem tarcz TBM przez konstrukcje tych stacji.

Termin składania ofert mija 30 marca. O wyborze zdecydują cena (60%), skrócenie terminu realizacji (8%) oraz przedłużenie okresu rękojmi za wady robót budowlanych (32%). Wymagany okres rękojmi to 60 miesięcy, przy czym wykonawcy otrzymają dodatkowe punkty w momencie zaoferowania jego wydłużenia o każde pełne półrocze (maksymalną liczbę punktów można otrzymać za okres 84 miesięcy). Wykonawcy mogą też zaoferować skrócenie terminu realizacji o 1-2 miesiące.

Władze miasta liczą na szybkie rozstrzygnięcie (wybór zwycięskiej oferty). – Obstawiam najpóźniej wrzesień – deklaruje Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy. Na realizację przeznaczono – zgodnie z zapowiedziami – 38 miesięcy.

Trzy stacje


Odcinek, który będzie realizowany, obejmuje trzy stacje. Przystanek C19 Zacisze powstać ma pod ul. Figara, po południowej stronie skrzyżowania ul. Litawora z ul. Rolanda. Na stacji tej powstanie pierwszy w Warszawie zintegrowany z wejściem do metra parking rowerowy. Na stacji C19 będzie peron 10-metrowy. Ruch pasażerski z południowej głowicy kierowany jest do jednego wyjścia zlokalizowanego w kierunku ulicy Figara. Z głowicy północnej stacji pasażerowie kierowani są do jednego wyjścia zlokalizowanego w kierunku ulicy Rolanda. Przypomnijmy – na etapie przedprojektowym zrezygnowano z wymogu uwzględnienia w projekcie stacji C19 Zacisze możliwości odgałęzienia II linii metra w kierunku Zielonej Białołęki.



Kolejną stację, C20 Kondratowicza, przewidziano pod skrzyżowaniem ul. Kondratowicza z ul. Malborską, po zachodniej stronie ul. Św. Wincentego. Na stacji C20 głowica zachodnia znajdować się będzie po zachodniej stronie skrzyżowania ul. Kondratowicza z ulicą Malborską. Powstaną tutaj dwa wyjścia, z czego południowe będzie zbliżone do Mazowieckiego Szpitala Bródnowskiego. Głowica wschodnia znajdować się będzie na wysokości urzędu dzielnicy Targówek, z wejściami zlokalizowanymi po dwóch stronach ul. L. Kondratowicza oraz umiejscowionymi w rejonie ulicy Św. Wincentego (w sąsiedztwie przewidywanych przy tej ulicy przystanków tramwajowych). W sumie po tej stronie powstaną cztery wyjścia.

Ostatnia stacja, C21 Bródno (Rembielińska) powstać ma pod ul. Kondratowicza po wschodniej stronie ul. Rembielińskiej. Ruch pasażerski ze wschodniej głowicy kierowany będzie do wyjść zlokalizowanych przy ulicy Kondratowicza, po obu stronach ulicy z możliwością wyboru kierunku przystanku tramwajowego przy ul. Rembielińskiej. Z głowicy zachodniej stacji pasażerowie będą kierowani do wyjść zlokalizowanych przy ulicy Bazyliańskiej i Rembielińskiej z przystankiem tramwajowym w kierunku południowym.



Stacje będą zlokalizowane na trzech poziomach pod ziemią. Na poziomie terenu znajda się wyjścia, szyby windowe, zadaszenia, wentylatornie. Na poziomie -1 będą znajdować się pomieszczenia publiczne, bankomaty, biletomaty inne pomieszczenia o charakterze ogólnomiejskim (punkt obsługi pasażera na stacjach C20 i C21), toalety oraz hale odpraw z bramkami biletowymi. Na poziomie -2 znajdować się będzie hala peronowa z peronem wyspowym o szerokości 10-11 m i długości 120 m. Najniższy poziom to przestrzeń technologiczna.



Posadzki na peronach i w halach odpraw zostaną wykonane z granitu strzegomskiego w kolorze ciepłej jasnej szarości. Okładziny ścian na peronie mają być wykonane również z granitowych płyt kamiennych w tonacji ciepłej szarości. Panele zatorowe będą wykonane z blachy aluminiowej (lub stalowej) na podkonstrukcji stalowej systemowej. Okładziny ścian hal odpraw oraz przejść podziemnych zostały zaprojektowane z płyt z prefabrykowanego sztucznego kamienia (terrazo), zamontowanych na podkonstrukcji systemowej. Ściany zostaną utrzymane w tonacji jasnoszarej. Słupy mają być wykonane z betonu architektonicznego. Jeżeli chodzi o stropy, w rejonie przejść podziemnych przewidziano systemowe sufity podwieszone, rastrowe, liniowe, wykonane z blachy aluminiowej (lub stalowej) w kolorystyce jasnoszarej, montowane na stalowej podkonstrukcji systemowej. Nad peronem pasażerskim zaprojektowano systemowy sufit podwieszony listwowy z pionowych paneli z blachy stalowej w kolorystyce jasnoszarej, na systemowej podkonstrukcji stalowej.

Ściany zatorowe stacji mają zdobić specjalne grafiki w postaci znacznie przetworzonych obrazów tego, co można spotkać na powierzchni. W powstaniu ich koncepcji uczestniczył grafik Piotr Młodożeniec. Metro przyniesie sporo zmian na Bródnie – ulica Kondratowicza ma stać się salonem Bródna.

Rozbudowany układ torowy

Za ostatnim przystankiem zaplanowana jest bardzo duża komora techniczna. Tory odstawcze nr 1, 2, 5, 6 będą przeznaczone zasadniczo do dłuższego postoju pociągów pasażerskich (w porze nocnej lub w godzinach mniejszego ruchu pasażerskiego), tory odstawcze (manewrowo-odstawcze) nr 3 i 4 będą przeznaczone zasadniczo do zawracania pociągów pasażerskich i ew. do ich postoju (w godzinach mniejszego ruchu pasażerskiego i w porze nocnej), tory przeglądowe nr 7 i 9 będą przeznaczone wyłącznie do obsługi technicznej pociągów pasażerskich, tory odstawcze nr 8 i 10 zostaną przystosowane do mycia i sprzątania pociągów pasażerskich, tor nr 12 ma być przeznaczony do postoju i przeglądu pojazdów specjalnych. Stanowisko do laserowego pomiaru kół i wózków taboru będzie zlokalizowane na torze 8. Tory odstawcze nr 5 i 6 mają długość pozwalającą na zmieszczenie dwóch składów pociągów pasażerskich.



układ torowy z programu funkcjonalno-użytkowego

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Metro na Bródno z kolejnymi pozwoleniami od wojewody. 5 decyzji z 7

Przestrzeń

Metro na Bródno z kolejnymi pozwoleniami od wojewody. 5 decyzji z 7

Witold Urbanowicz 17 sierpnia 2018

Metro wybrało wykonawcę odcinka II linii na Bródno

Komunikacja

Metro wybrało wykonawcę odcinka II linii na Bródno

Witold Urbanowicz 27 czerwca 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5