Postępują prace na budowie odcinka wschodniego II linii metra na Bródnie. Wydrążone są dwa odcinki tunelowe, łączące stacje C21 Bródno oraz C20 Kondratowicza. Aktualnie TBM Maria drąży tunel w kierunku stacji C19 Zacisze, zaś na tarczy Anna prowadzone są przeglądy serwisowe. W odcinku tunelowym D21, pomiędzy stacjami Bródno i Kondratowicza, budowane są łączniki wentylatorni szlakowej V21 z tunelem.
Na stacji C21 Bródno trwają prace związane z budową komory torów odstawczych. Po zakończeniu prac związanych z budową konstrukcji korpusów stacji, rozpoczęły się prace związane z murowaniem głównych pomieszczeń technicznych stacji, m.in. przyszłych podstacji energetycznych oraz pomieszczeń związanych z systemami sterowania ruchem. Na powierzchni terenu można już zaobserwować konstrukcje pawilonów wyjściowych ze stacji.
Na antresoli stacji C20 Kondratowicza zostały zaprezentowane pierwsze makiety z elementami wykończenia wnętrz.
Na 3,9-kilometrowym odcinku znajdą się trzy stacje: C19 Zacisze, C20 Kondratowicza i C21 Bródno. a ostatnią stacją przewidziano wielką komorę z 11 torami odstawczymi i do zawracania. Zgodnie z kontraktem budowa odcinka wschodniego-północnego na Bródnie powinna zakończyć się we wrześniu 2021 r. Wykonawca – firma Gulermak – wystąpił jednak o
wydłużenie terminu realizacji o 10 miesięcy. Jednym z powodów jest koronawirus, który zaburzył łańcuch dostaw i skomplikował drążenie tuneli w związku z niemożnością skompletowania wszystkich ekip. Ponadto podczas prowadzenia prac budowlanych wykonawca natrafił na konieczne do przebudowy sieci podziemne oraz liczne niewybuchy z II wojny światowej. Do tego ciągnął się proces zatwierdzania organizacji ruchu, co opóźniało start zasadniczych prac w terenie.