Na odcinku wschodnim-północnym II linii metra na Bródno trwają prace wykończeniowe. Trzy nowe przystanki będą miały zuniformizowany wystrój w tonacji biało-szarej – wyróżnikiem będą barwne grafiki Piotra Młodożeńca na ścianach zatorowych. Zaawansowanie robót widać zwłaszcza na stacji Kondratowicza.
Za wystrój nowych przystanków – Zacisze, Kondratowicza i Bródno – odpowiada firma ILF – to jej autorstwa są projekty działających już trzech stacji na wcześniejszym odcinku (Szwedzka, Targówek Mieszkaniowy i Trocka). Wykończenie utrzymane jest więc w duchu minimalizmu i w biało-szarych barwach, choć zastosowane rozwiązania i materiały różnią się.
Na posadzkach położone są płyty granitowe. Ściany zdobią zaś białe płytki lastryko. Sufity podwieszane na antresoli mają formę rusztu z kratek – widać więc instalacje położone bezpośrednio na stropie. Na peronach zastosowano zaś typowe stropy w postaci żyletek – przypominających nieco rozwiązania z ursynowskich stacji metra bądź dworców Śródmieście i Centralnego.
Na ścianach zatorowych montowane są panele z barwnymi
grafikami autorstwa Piotra Młodożeńca. Na pozór abstrakcyjne wzory – na stacji Kondratowicza przypominające tygrysie pasy z kolorem żółtym, pomarańczowym i czerwonym – są artystycznym odzwierciedleniem i zniekształceniem panoram okolic budowanych przystanków. Na Bródnie królować będzie fiolet i granat, a na Zaciszu – zieleń.
Na stacji Kondratowicza znajduje się dziewięć wejść, które prowadzą na dwie oddzielne antresole, połączone przejściem technicznym. Większość wyposażona będzie w schody ruchome i windy. Z głowicy po wschodniej stronie stacji wyprowadzony został korytarz w stronę skrzyżowania z ul. Św. Wincentego – w kierunku przyszłych przystanków tramwajowych dla
trasy na Zieloną Białołękę. Wyjątkową cechą tunelu są dwa ruchome chodniki – to rozwiązanie zastosowane w warszawskim metrze po raz pierwszy. Jeden będzie miał 50 m, a drugi 36 m długości – ich szerokość wynosi 1 m.
Odcinek północno-wschodni II linii metra liczy ok. 3,9 km długości. Powstają tu trzy stacje: C19 Zacisze pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20 Kondratowicza przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej i Kondratowicza oraz C21 Bródno przy skrzyżowaniu ulicy Kondratowicza i Rembielińskiej. Za ostatnią stacją powstaje również komora torów odstawczych, która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów, składająca się z 11 równoległych torów.
Prace wykonuje – zgodnie z umową zawartą we wrześniu 2018 r. – konsorcjum firm Gulermak i Astaldi za 1,398 mld zł. Zgodnie z zapowiedziami odcinek ten ma być gotowy i
otwarty we wrześniu.
Wycieczkę na stacji Kondratowicza zorganizowali Koło Miłośników Metra i Zrobotyzowani.