Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro na Bródno: Koniec drążenia. Druga tarcza na Trockiej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-02-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Metro na Bródno: Koniec drążenia. Druga tarcza na Trockiej
fot. UM Warszawa
Po tym jak tarcza Anna przebiła się do komory demontażowej przy stacji C18 Trocka, zakończyło się drążenie tuneli na odcinku wschodnim-północnym II linii metra. Obie nitki od stacji C21 Bródno do stacji C18 Trocka są już wydrążone.

Drążenie tuneli na odcinku wschodnim-północnym II linii metra na Bródno rozpoczęło się na początku maja. Wówczas z komory startowej po wschodnie stronie stacji C21 Bródno ruszyła Maria. Jej zadaniem było wykonanie tunelu prawego – dla pociągów z centrum na Bródno. Tarcza w styczniu dotarła do komory demontażowej przy stacji C18 Trocka, kończąc tym samym pracę po wydrążeniu łącznie 2908 m tunelu.

Tarcza Anna – drążąca równoległy, lewy tunel – dla pociągów z Bródna do centrum wystartowała ze stacji C21 Bródno w połowie czerwca – z przerwą na stacjach C20 Kondratowicza i C19 Zacisze. 22 stycznia tarcza wyruszyła ze stacji C19 Zacisze, by wydrążyć swój ostatni, ok. 650-metrowy odcinek do komory demontażowej stacji C18 Trocka.

Jak informuje Miasto, tarcza Anna przebiła się właśnie do szybu demontażowego przy stacji Trocka. Maszyna od startu wykonała 2878 m tunelu. Tym samym na odcinku wschodnim-północnym II linii metra zakończyło się drążenie tuneli – obie nitki od stacji C21 Bródno do stacji C19 Trocka są już w pełni wydrążone.

fot. UM Warszawa


Teraz już w pełnym zakresie w tunelu rozpoczną się prace wykończeniowe i montażowe. W pierwszej kolejności powstanie bankiet, czyli "podłoga" tunelu, na której będą układane warstwy wibroizolacyjne i torowisko. Trwają również roboty na stacjach. Jak informuje Miasto, na stacji C21 Bródno – która będzie największym obiektem II linii – trwają prace przy budowie peronu pasażerskiego i peronów technicznych w torach odstawczych. Na stacji C20 Kondratowicza trwają natomiast „intensywne prace instalacyjne” – gotowa jest już konstrukcja schodów peronowych i niemal gotowe pomieszczenie podstacji energetycznej, gdzie stoi już komplet szaf z urządzeniami energetycznymi. Natomiast na stacji C19 Zacisze „stoi już komplet szaf z urządzeniami energetycznymi”.

Na odcinku wschodnim-północnym, liczącym ok. 3,9-kilometrowym odcinku znajdą się trzy stacje: C19 Zacisze, pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20 Kondratowicza przy skrzyżowaniu Malborskiej i Kondratowicza oraz C21 Bródno po wschodniej stronie skrzyżowania Kondratowicza i Rembielińskiej. Za ostatnią stacją przewidziano wielką komorę z 11 torami odstawczymi i do zawracania. Prace na tym odcinku najpewniej zakończą się w wakacje 2022 r. Ratusz zapowiada oddanie odcinka „w II połowie roku”.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5