Nie tylko stacja Bemowo, ale i Ulrychów zapełnia się elementami docelowego wystroju. Perforowana blacha na ścianach zatorowych przybiera już charakterystyczną miedzianą, zielonkawą barwę. Pasażerowie mają skorzystać z dwóch nowych stacji odcinka zachodniego II linii, łączącego Wolę i Bemowo, w II połowie przyszłego roku.
Powstające stacje będą podobne w wystroju – z drobnymi różnicami. Posadzki są wykładane granitem, natomiast przy schodach znajdą się kolorowe mozaiki. Na ścianach zatorowych kładzione są panele z perforowanej blachy, które układają się w ostro zakończone fale. Na stacji C4 Bemowo wykonane są one z kortenu, czyli materiału, który z czasem przybierze charakterystyczną rdzawą barwę (zdjęcia zamieszczaliśmy
tutaj). Na stacji C5 Ulrychów stosowana jest zaś blacha miedziana, która już teraz ma zielonkawy odcień. Różnice są też w wykończeniu sufitów. W obu przypadkach stosowane są kwadratowe kasetony. Na Bemowie blaszane elementy układane są skośnie, natomiast na Ulrychowie kasetony z laminatu wiszą równolegle względem toru. W obu przypadkach mają one czekoladowy odcień.
Za projekt stacji odpowiada pracownia architekta Andrzeja Chołdzyńskiego. Ma on na swoim koncie projekty stacji Plac Wilsona, Wawrzyszew i Młociny na I linii, a także stacji centralnego odcinka II linii. Znajdziemy więc tutaj kilka charakterystycznych elementów, jak np. elementy wystroju ułożone w fale, korten, tynki akustyczne w formie baranka czy kamienne mozaiki przy schodach.
Jak podaje wykonawca, firma Gulermak, na obu stacjach roboty są mocno zaawansowane. Na Ulrychowie ułożono już 85% kamienia na peronie, niemal w całości wykonano podkonstrukcje ścian zatorowych, które w połowi e pokryte są docelowymi panelami. Podwieszane sufity są gotowe w 85%. Niemal w całości obłożono też granitem ściany schodów. Zamontowano już wszystkie windy i schody, w 95% ułożono trasy kablowe. Trwa montaż instalacji systemów pomiarowych i zasilających. Na peronie stacji Bemowo prace przy posadzkach są zaawansowane w 86%. Wykonano już 95% sufitów podwieszanych, szybko postępują prace przy ścianach zatorowych. Zamontowano już wszystkie schody ruchome oraz część wind, gotowe są też trasy kablowe. Niemal w całości gotowe są tynki akustyczne (baranek) na stropie antresoli. W części torów odstawczych trwają intensywne prace instalacyjne.
Na odcinku zachodnim II linii metra, liczącym ok. 2 km, znajdą się dwie stacje – C5 Ulrychów, położona w ciągu ul. Górczewskiej na wysokości Wola Parku i C4 Bemowo, zlokalizowana pod Górczewską po wschodniej stronie skrzyżowania z Powstańców Śląskich. Wyjścia ze stacji będą prowadziły na wszystkie narożniki i przystanki tramwajowe. Za stacją C4 znajdują się tory przeglądowe i odstawcze dla pociągów metra. Wykonawcą tej inwestycji jest konsorcjum firm Gülermak i Astaldi. Wykonawca otrzyma za zrealizowanie inwestycji 959,3 mln zł. Prace, zgodnie z aneksem, mają zakończyć się w okolicach połowy lipca 2022 r. Otwarcie nastąpi po odbiorach – wstępnie podawany jest wrzesień 2022 r.
Stacja C4 Bemowo, fot. Gulermak