Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Metro na Bemowo: Stacja Powstańców Śląskich z pozwoleniem od wojewody

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2018-10-16 16:05
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro na Bemowo: Stacja Powstańców Śląskich z pozwoleniem od wojewody
mat. MW
Wojewoda mazowiecki wydał kolejne pozwolenie na budowę dla odcinka zachodniego II linii metra na Bemowo. Obejmuje on stację C4 Powstańców Śląskich wraz z torami odstawczymi. Decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności.

Zdzisław Sipiera, wojewoda mazowiecki, w poniedziałek 15 października zatwierdził projekt budowlany dla stacji C4 Powstańców Śląskich (Bemowo). Wydane pozwolenie na budowę obejmuje stację wraz z infrastrukturą towarzyszącą, torami odstawczymi oraz przebudowę układu drogowego.

To już kolejne pozwolenie na budowę na odcinku zachodnim, który będzie realizowany w ramach następnego etapu rozbudowy II linii. We wrześniu wojewoda wydał takie decyzje dla stacji C5 Wola Park (Ulrcyhów) i tunelu D5 między Powstańców Śląskich a Wola Parkiem. Jak informuje Metro Warszawskie, brakuje jeszcze jednego pozwolenia dla szlaku D6 między stacjami C5 Wola Park a stacją C6 Księcia Janusza

Odcinek II linii metra z Woli na Bemowo liczy sobie 2 km długości i składa się on z dwóch stacji C5 Wola Park i C4 Powstańców Śląskich oraz komory torów rozjazdowych. Pod koniec sierpnia Metro Warszawskie rozstrzygnęło przetarg na budowę tego odcinka. Spółka wybrała ofertę złożoną przez jedynego startującego, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak. Jej wartość opiewa na kwotę 959,3 mln zł brutto. To mniej niż budżet zamawiającego, który pierwotnie określony został na 1,049 mln zł brutto.

Metro Warszawskie, w związku z problemami firmy Astaldi, zawnioskowało do konsorcjum o dodatkowe wyjaśnienia. Spółka zwleka z podpisaniem umowy do czasu wyklarowania się sytuacji włoskiej firmy. Będzie ona badania w ramach odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej, złożonego przez chińskiego konkurenta, który ubiegał się o realizację dalszego odcinka od stacji C4 Powstańców Śląskich do stacji C1 Karolin wraz ze stacją techniczno-postojową.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS