Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro na Bemowo: Rusza drążenie kolejnego odcinka tunelu

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-09-03 10:38
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro na Bemowo: Rusza drążenie kolejnego odcinka tunelu
fot. MW
Na odcinku zachodnim II linii metra rozpoczęło się drążenie kolejnego odcinka tunelu. Tarcza Krystyna wystartowała właśnie ze stacji C4 Powstańców Śląskich w kierunku Ulrychowa. Zakończenie drążenia obydwu tuneli na odcinku zachodnim zakończyć się ma w tym roku.

Drążenie tuneli na odcinku zachodnim II linii metra rozpoczęło się 27 lipca. Jako pierwsza wystartowała Krystyna, której zadaniem będzie wydrążenie północnego tunelu – dla pociągów z centrum na Bemowo. W ciągu półtora tygodnia wykonała pierwszy, krótki odcinek między komorą startową przy torach odstawczych a korpusem stacji C4 Powstańców Śląskich. To zaledwie 137 m. Następnie ekipy zostały przerzucone do Elisabetty, której zadaniem jest wykonanie równoległego, południowego tunelu dla pociągów z Bemowa do centrum.

Teraz, jak poinformowało Metro Warszawskie, Krystyna – po przeprowadzeniu niezbędnych prac serwisowych – rozpoczęła drążenie drugiego swojego odcinka. Tarcza ma teraz do pokonania ok. 860 m między stacjami C4 Powstańców Śląskich i C5 Ulrychów. – Przed nami kluczowy moment, łączymy dwie dzielnice. Po drodze mamy wiadukt, pod którym będziemy przechodzić. Jesteśmy na etapie pomiarów zerowych, wszystkie czujniki zostały zamontowane – tak, by zapewnić bezproblemowe drążenie – mówi Bartosz Sawicki, rzecznik wykonawcy. Nie wiadomo jeszcze, kiedy ruszy druga z tarcz. – Nie mamy pełnej załogi dla Elisabetty. Rozważamy różne scenariusze – mówi Sawicki. Być może więc wykonawca, tak jak wcześniej, będzie przerzucał ekipy między maszynami po zakończeniu poszczególnych etapów realizacyjnych.

Łącznie Krystyna ma wydrążyć 1367 m tunelu. Elisabetta, wykonująca równoległy tunel, pokona 1369 m. Wykonawca, firma Gulermak, liczy, że uda się zakończyć oba tunele – od torów odstawczych stacji C4 Powstańców Śląskich do torów odstawczych stacji C6 Księcia Janusza – w tym roku.

Na odcinku zachodnim II linii metra, liczącym ok. 2 km, znajdą się dwie stacje – C5 Ulrychów, pod Górczewską w rejonie ul. Białowiejskiej, naprzeciw centrum handlowego Wola Park oraz wspominana już stacja C4 Powstańców Śląskich (Bemowo). Budowa odcinka łączącego Bemowo i Wolę powinna zakończyć się w listopadzie 2021 r., ale prace opóźnił koronawirus. Wykonawca wystąpił o wydłużenie czasu realizacji o osiem miesięcy.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Metro na Bemowo. Do Krystyny dołączyła Elisabetta

Przestrzeń

Metro na Bemowo. Do Krystyny dołączyła Elisabetta

Magdalena Romanowska 19 sierpnia 2020

Metro na Bemowo: Krystyna wydrążyła pierwszy odcinek

Przestrzeń

Metro na Bemowo: Krystyna wydrążyła pierwszy odcinek

Witold Urbanowicz 06 sierpnia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5