Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro na Bemowo: Pierwszy tunel już w całości wydrążony

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-11-25 12:24
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro na Bemowo: Pierwszy tunel już w całości wydrążony
fot. UM Warszawa
Metro na Bemowo: Pierwszy tunel już w całości wydrążony
Metro na Bemowo: Pierwszy tunel już w całości wydrążony
Metro na Bemowo: Pierwszy tunel już w całości wydrążony
Tarcza TBM Krystyna zakończyła drążenie jednego z dwóch równoległych tuneli na odcinku zachodnim II linii metra, łączącym stacje Księcia Janusza i Powstańców Śląskich. Wczoraj wieczorem maszyna przebiła się do komory przy torach odstawczych stacji Księcia Janusza.

Drążenie na odcinku zachodnim II linii metra, łączącym stacje C6 Księcia Janusza i C4 Powstańców Śląskich rozpoczęło się 27 lipca. Wówczas z komory startowej po zachodniej stronie torów odstawczych stacji C4 Powstańców Śląskich wystartowała Krystyna, której zadaniem było wydrążenie tunelu północnego, którym w przyszłości pojadą pociągi z centrum na Bemowo.

Wczoraj wieczorem maszyna zakończyła drążenie, przebijając się do komory przy torach odstawczych stacji C4 Księcia Janusza. Tarcza pokonała w sumie 1369 m z przystankami na stacjach C4 Powstańców Śląskich i C5 Ulrychów. W sumie, jak podaje Metro, ułożyła 900 pierścieni tunelu. Teraz będzie możliwy montaż instalacji, sieci i torowiska.

Druga tarcza – Elisabetta, której zadaniem jest wydrążenie równoległego tunelu południowego – znajduje się teraz na stacji Ulrychów. Przebiła się tam przed tygodniem. Maszyna przechodzi przegląd. Przed nią jeszcze ostatni, 372-metrowy odcinek do komory przy torach odstawczych stacji Księcia Janusza.

Na odcinku zachodnim II linii metra, liczącym ok. 2 km, znajdą się dwie stacje – C5 Ulrychów, pod Górczewską w rejonie ul. Białowiejskiej, naprzeciw centrum handlowego Wola Park oraz wspominana już stacja C4 Powstańców Śląskich (Bemowo). Budowa odcinka łączącego Bemowo i Wolę powinna zakończyć się w listopadzie 2021 r., ale prace opóźnił koronawirus. Wykonawca wystąpił o wydłużenie czasu realizacji o osiem miesięcy.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Metro na Bemowo: Krystyna zaczyna drążyć swój ostatni odcinek

Przestrzeń

Metro na Bemowo: Krystyna zaczyna drążyć swój ostatni odcinek

Witold Urbanowicz 09 listopada 2020

Ministerstwo Rozwoju rozpatruje odwołania ws. metra

Prawo & Finanse

Ministerstwo Rozwoju rozpatruje odwołania ws. metra

Witold Urbanowicz 24 września 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5