Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro na Bemowo: Pierwsze odwierty i zapowiedzi zmian w ruchu

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2018-11-27 18:45
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro na Bemowo: Pierwsze odwierty i zapowiedzi zmian w ruchu
fot. Tomasz Smyczyński
W rejonie planowanej stacji metra C4 Bemowo (Powstańców Śląskich) pojawiły się charakterystyczne, pierwsze zielone płoty budowy metra. – Wykonujemy prace geodezyjne – mówi Bartosz Sawicki, rzecznik wykonawcy, firmy Gulermak. Jak dodaje, jeszcze w grudniu firma zamierza złożyć projekt organizacji ruchu na czas budowy odcinka od torów odstawczych stacji C6 Księcia Janusza do stacji C4 Bemowo.

W połowie listopada miasto podpisało ostatnią umowę na rozbudowę II linii metra w jej dotychczas przewidzianym kształcie. Obejmuje ona wykonanie odcinka od torów odstawczych stacji C6 Księcia Janusza do stacji C4 Bemowo (robocza nazwa Powstańców Śląskich).

W rejonie stacji C4, poza pasem jezdni, pojawiły się charakterystyczne zielone płoty, które towarzyszą budowie metra od czasów centralnego odcinka II linii. – Wykonujemy prace geodezyjne poprzedzające budowę – wyjaśnia Bartosz Sawicki, rzecznik wykonawcy, firmy Gulermak.

Zanim rozpocznie się budowa wykonawca musi uzgodnić kwestie związane z zajętością terenu czy organizacją ruchu. – W zeszłym tygodniu byliśmy na spotkaniu z jedną ze spółdzielni mieszkaniowych, na terenie której będzie prowadzona znaczna część budowy stacji C4 wraz z torami odstawczymi. Będziemy musieli zająć część parkingu pod zaplecze budowy. Uzgodniliśmy, że odtworzymy wszystkie miejsca parkingowe w lokalizacjach wskazanych przez spółdzielnię – tak, by mieszkańcy korzystający z obecnych parkingów mieli gdzie zostawiać swoje samochody – informuje Bartosz Sawicki. – Jeszcze w grudniu chcielibyśmy zająć teren pod zaplecze – mówi rzecznik.

Po ostatecznych uzgodnieniach ze spółdzielnią Gulermak złoży też projekty organizacji ruchu dla stacji, wentylatorni, torów odstawczych oraz szybu startowego i demontażowego dla tarczy TBM. – Chcielibyśmy to uczynić jeszcze w grudniu – zapewnia Sawicki. Jak dodaje, prace wymuszą czasowe wyłączenia ruchu w ciągu tramwajowym na Powstańców Śląskich w związku z budową przejść podziemnych stacji C4. W obydwu kierunkach ma zostać wyłączony odcinek trasy tramwajowej na Górczewskiej w stronę Lazurowej.

Gazeta Stołeczna poinformowała też, że wykrystalizował się wariant drążenia tuneli na wspomnianym odcinku. – Na ten moment – i raczej nie zmieni się to – zakładamy start przy stacji C4. Mamy tam najwięcej miejsca na zorganizowanie szybu startowego. Będziemy drążyć jedną tarczą do stacji C6, a następnie ją wyjmiemy, obrócimy i wpuścimy do drugiego tunelu, z powrotem na stację C4 – mówi Bartosz Sawicki.

Jak pisaliśmy, wcześniej rozważano też koncepcję, by połączyć budowę tuneli na dwóch kontraktach – tak, by tarcze jednym ciągiem wykonały odcinek od stacji C1 Karolin (Połczyńska) do stacji C6 Księcia Janusza. Okazało się to jednak nie do pogodzenia w zakresie harmonogramów – kolejny odcinek jest realizowany w formule projektuj i buduj. Samo projektowanie zajmie ok. 10 miesięcy. Drugi z wariantów zakładał organizację szybu startowego na stacji C6 Księcia Janusza. Jak jednak dowiedzieliśmy się w źródłach zbliżonych do wykonawcy, jak i inwestora byłoby to niemożliwe ze względów formalno-prawnych – nie można byłoby zakończyć i rozliczyć trwającej budowy poprzedniego odcinka, od torów odstawczych stacji C9 Rondo Daszyńskiego do stacji C6 Księcia Janusza.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Metro pojedzie z Woli na Bemowo. Jest ostatnia umowa

Przestrzeń

Metro pojedzie z Woli na Bemowo. Jest ostatnia umowa

Witold Urbanowicz 15 listopada 2018

Budowa metra z Karolina na Wolę jednym ciągiem?

Komunikacja

Budowa metra z Karolina na Wolę jednym ciągiem?

Witold Urbanowicz 10 listopada 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5