Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro na Bemowo: Pierwsza decyzja wojewody – dla stacji Wola Park i tunelu D5

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-09-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Wojewoda mazowiecki wydał pierwsze decyzje o pozwoleniu na budowę dla odcinka zachodniego II linii metra – od stacji C6 Księcia Janusza do stacji C4 Powstańców Śląskich (wraz z komorą torów odstawczych). Dokument dotyczy stacji C5 Wola Park i tunelu D5 między Powstańców Śląskich a Wola Parkiem.

Odcinek II linii metra z Woli na Bemowo liczy sobie 2 km długości i składa się on z dwóch stacji C5 Wola Park i C4 Powstańców Śląskich oraz komory torów rozjazdowych. Dzisiaj (25 września) wojewoda mazowiecki wydał pierwsze dwie decyzje – dla stacji C5 Wola Park i odcinka tunelu D5 między Powstańców Śląskich a Wola Parkiem (wentylatorni szlakowej i instalacji towarzyszących). – Dokumenty spełniają wymagania w 100%, co pozwoliło nam na wydanie pozwolenia na budowę. To przedostatni etap rozbudowy II linii. Deklarowałem i podtrzymuję cały czas, że decyzję w tego typu sprawach wydajemy bezzwłocznie, gdy są poprawnie złożone dokumenty – mówi Zdzisław Sipiera, wojewoda mazowiecki. W sumie Metro Warszawskie musi uzyskać cztery takie dokumenty – dla dwóch stacji i dwóch wentylatorni szlakowych.

Pod koniec sierpnia Metro Warszawskie rozstrzygnęło przetarg na budowę tego odcinka. Spółka wybrała ofertę złożoną przez jedynego startującego, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak. Jej wartość opiewa na kwotę 959,3 mln zł brutto. To mniej niż budżet zamawiającego, który pierwotnie określony został na 1,049 mln zł brutto.

Łącznie do wydrążenia przewidziano 2664 m tunelu z główką szyny znajdującą się średnio ok. 14 m pod ziemią. Przystanek C5 o roboczej nazwie Wola Park powstanie pod Górczewską w rejonie ul. Białowiejskiej – naprzeciw centrum handlowego. Kolejna stacja C4, za którą przewidziano sporą komorę torów odstawczych, znajdzie się również pod Górczewską, po wschodniej stronie ul. Powstańców Śląskich, z wyjściami na wszystkie narożniki skrzyżowania i – po korektach – także na przystanki tramwajowe.

Autorem koncepcji wystroju dwóch bemowskich stacji jest Andrzej Chołdzyński. Na swoim koncie ma już zrealizowane projekty stacji A18 Plac Wilsona, A22 Wawrzyszew i A23 Młociny na I linii, a także siedem przystanków centralnego odcinka II linii. Dla kolejnych stacji Chołdzyński zaproponował strop z kasetonami akustycznymi (w układzie skośnym do osi peronu na stacji C4 oraz w układzie równoległym do osi peronu na stacji C5) oraz wyłożenie ścian zatorowych panelami z blachy kortenowskiej (rdzewiejącej) dla stacji C4 i patynowanej miedzi dla stacji C5. W rejonie wyjść z peronów w przestrzeni między schodami ruchomymi przewidział podświetlany szklany słup, pełniący funkcję lampionu. Wizualizacje stacji prezentujemy tutaj.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij