Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro na Bemowo: Krystyna wydrążyła pierwszy odcinek

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-08-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Metro na Bemowo: Krystyna wydrążyła pierwszy odcinek
fot. MW
Tarcza TBM Krystyna, która półtora tygodnia temu zainaugurowała drążenie tuneli na odcinku zachodnim II linii metra na Bemowie, wykonała pierwszy odcinek i przebiła się do korpusu stacji C4 Powstańców Śląskich. Drążenie tuneli ma zakończyć się w tym roku.

Drążenie tuneli na odcinku zachodnim II linii metra rozpoczęło się 27 lipca. Jako pierwsza wystartowała Krystyna, której zadaniem będzie wydrążenie północnego tunelu – dla pociągów z centrum na Bemowo. Dziś (6 sierpnia)  tarcza się przebiła do korpusu stacji C4 Powstańców Śląskich.  – Po drodze mieliśmy dwudniową przerwę w weekend związaną z koniecznością naprawy pasa transmisyjnego do wydobywania urobku  – wyjaśnia Bartosz Sawicki, rzecznik prasowy wykonawcy.

Krystyna miała dosyć krótki dystans do pokonania – zaledwie 137 m, jakie dzieli komorę torów odstawczych i stację C4 Powstańców Śląskich. Innymi słowy, maszyna musiała przejść pod skrzyżowaniem Powstańców Śląskich i Górczewskiej. Szyb startowy tarcz na odcinku zachodnim zlokalizowany jest bowiem po wschodniej stronie przyszłej komory torów odstawczych stacji C4 Powstańców Śląskich. Komora ta znajduje się po południowo-zachodniej stronie skrzyżowania Górczewskiej i Powstańców Śląskich. Natomiast oddzielna konstrukcyjne stacja C4 Powstańców Śląskich zlokalizowana jest po wschodnio-południowej stronie tego skrzyżowania.

Teraz ekipy zostaną przerzucone do drugiej tarczy. Elisabetta, zgodnie z aktualnym harmonogramem, ma rozpocząć drążenie tunelu południowego 12 sierpnia.

W sumie Krystyna musi wykonać w sumie 1367 m tunelu, a Elisabetta, wykonująca równoległy tunel, 1369 m. Wykonawca liczy, że uda się zakończyć oba tunele – od torów odstawczych stacji C4 Powstańców Śląskich do torów odstawczych stacji C6 Księcia Janusza – w tym roku.

Na odcinku zachodnim II linii metra, liczącym ok. 2 km, znajdą się dwie stacje – C5 Ulrychów, pod Górczewską w rejonie ul. Białowiejskiej, naprzeciw centrum handlowego Wola Park oraz wspominana już stacja C4 Powstańców Śląskich (Bemowo). Budowa odcinka łączącego Bemowo i Wolę powinna zakończyć się w listopadzie 2021 r., ale prace opóźnił koronawirus. Wykonawca wystąpił już o aktualizację harmonogramu.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Druga z tarcz drąży tunel pod Lazurową

Komunikacja

Druga z tarcz drąży tunel pod Lazurową

UM Warszawa 05 marca 2025

Anna drąży tunel do Chrzanowa

Komunikacja

Anna drąży tunel do Chrzanowa

UM Warszawa 24 września 2024

Metro na Karolin. Elementy tarcz Anna i Krystyna już na budowie

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Druga z tarcz drąży tunel pod Lazurową

Komunikacja

Druga z tarcz drąży tunel pod Lazurową

UM Warszawa 05 marca 2025

Anna drąży tunel do Chrzanowa

Komunikacja

Anna drąży tunel do Chrzanowa

UM Warszawa 24 września 2024

Metro na Karolin. Elementy tarcz Anna i Krystyna już na budowie

Przestrzeń

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij