Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro na Bemowo: Koniec drążenia tuneli. Druga tarcza na Księcia Janusza

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-12-22 11:22
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro na Bemowo: Koniec drążenia tuneli. Druga tarcza na Księcia Janusza
fot. Metro Warszawskie
Na odcinku zachodnim II linii metra – od stacji C6 Księcia Janusza do stacji C4 Powstańców Śląskich – zakończyło się drążenie tuneli. Druga z tarcz dotarła do komory demontażowej przy torach odstawczych na Księcia Janusza.

Drążenie na odcinku zachodnim II linii metra, łączącym stacje C6 Księcia Janusza i C4 Powstańców Śląskich rozpoczęło się 27 lipca. Wówczas z komory startowej po zachodniej stronie torów odstawczych stacji C4 Powstańców Śląskich wystartowała Krystyna, której zadaniem było wydrążenie tunelu północnego, którym w przyszłości pojadą pociągi z centrum na Bemowo. Tarcza 24 listopada przebiła się do komory demontażowej przy stacji C6 Księcia Janusza, wykonawszy w sumie na całym odcinku zachodnim 1369 m tunelu.

Elisabetta, wykonująca równoległy, południowy tunel dla pociągów w kierunku Centrum, ruszyła 11 sierpnia. Dzisiaj (22 grudnia) o 1:00 w nocy zakończyła pracę po dotarciu do stacji C6 Księcia Janusza. Maszyna wykonała 1367 m tunelu. Tym samym oba tunele na budowanym w ramach kontraktu odcinku zachodnim II linii metra są wydrążone.


fot. MW

Na odcinku zachodnim II linii metra, liczącym ok. 2 km, znajdą się dwie stacje – C5 Ulrychów, pod Górczewską w rejonie ul. Białowiejskiej, naprzeciw centrum handlowego Wola Park oraz stacja C4 Powstańców Śląskich (Bemowo) po wschodniej stronie skrzyżowania Powstańców Śląskich i Górczewskiej. Budowa odcinka łączącego Bemowo i Wolę powinna zakończyć się w listopadzie 2021 r., ale prace opóźnił koronawirus. Wykonawca wystąpił o wydłużenie czasu realizacji o osiem miesięcy.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź. Tarcza TBM montowana w komorze startowej [zdjęcia]

Przestrzeń

Łódź. Tarcza TBM montowana w komorze startowej [zdjęcia]

Michał Szymajda 06 grudnia 2020

Metro na Bródno: Druga tarcza przebija się na Zacisze

Przestrzeń

Metro na Bródno: Druga tarcza przebija się na Zacisze

Witold Urbanowicz 04 grudnia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5