Przedłużają się uzgodnienia w sprawie organizacji ruchu na czas budowy kolejnego, zachodniego odcinka II linii metra od stacji C6 Księcia Janusza do stacji C4 Powstańców Śląskich. Złożony przez wykonawcę projekt organizacji ruchu nie został jeszcze zatwierdzony. To powoduje, że majówka – jako wcześniej zapowiadany termin wprowadzenia jakichkolwiek zmian – jest mało realna.
Umowa na budowę odcinka zachodniego II linii metra do stacji C4 Powstańców Śląskich została podpisana w listopadzie zeszłego roku. W dalszym ciągu nie wdrożono nowej organizacji ruchu na Górczewskiej, która pozwoliłaby na prowadzenie zasadniczych prac w pasie jezdni. Wcześniej jako termin zmian podawano przełom I i II kwartału 2019 r., później mówiło się o przełomie kwietnia i maja. W tej chwili również i ten termin wydaje się mało realny.
– W zeszłym tygodniu wpłynęły do nas ponownie projekty organizacji ruchu dla obszaru stacji C4 Powstańców Śląskich, jak i stacji C5 przy Wola Parku. Nie zostały jeszcze zatwierdzone – podkreśla Tomasz Demiańczuk z biura prasowego Urzędu Miasta. Jak dodaje, w przypadku stacji C4 projekt wpłynął bez wszystkich opinii.
Aby usprawnić proces uzgodnień w ratuszu zostały wprowadzone zmiany kadrowe. Z Zarządu Dróg Miejskich do Biura Polityki Mobilności i Transportu przeszło 17 osób, a projektami stałej i czasowej organizacji ruchu zajmuje się Marek Wierczyński, powołany na stanowisko dyrektora pionu bezpieczeństwa i organizacji ruchu.
Na razie przedstawiciele miasta, ani wykonawcy nie podają żadnych terminów, w których mogłyby być wprowadzone jakiekolwiek zmiany w rejonie dwóch kolejnych stacji. – Wdrożymy nową organizację ruchu w momencie, gdy dostaniemy jej zatwierdzenie. Spodziewamy się tego w najbliższym czasie – dodaje Bartosz Sawicki z biura prasowego firmy Gulermak.
Jak dodaje, pierwsze zmiany przy stacji C4 przy Powstańców Śląskich – gdy zostanie zatwierdzona organizacja ruchu – będą kosmetyczne. – Zwęzimy Górczewską od wiaduktu wzdłuż pasa rozdziału. Zostanie wyłączony ruch tramwajowy wzdłuż Górczewskiej do pętli Os. Górczewska – podkreśla Sawicki. W dalszych etapach prac przewiduje się zachowanie wszystkich relacji na skrzyżowaniu Powstańców Śląskich i Górczewskiej, zachowanie przejazdów przez Górczewską i Powstańców Śląskich oraz zachowanie ruchu tramwajowego wzdłuż Powstańców Śląskich. Więcej o założeniach pisaliśmy
tutaj.
Większe ingerencje przewidziano przy stacji C5 przy Wola Parku, choć zasadniczo dla kierowców wiele się nie zmieni względem obecnej sytuacji – nadal nie będzie możliwy tranzyt samochodów ul. Górczewską. Kierowcy od strony Bemowa dojadą tylko do centrum handlowego Wola Park. Utrzymane zostanie na wydzielonej jezdni ul. Górczewskiej funkcjonowanie komunikacji autobusowej między Bemowem, Wolą a centrum.
Na razie budowniczowie prowadzą prace poza pasem jezdni. – Przy stacji C4 mamy do przebudowy komorę i kanalizację na wysokości dawnego parkingu spółdzielczego po południowej stronie Górczewskiej. Teren został już uporządkowany – mówi Bartosz Sawicki.
Prace przy budowie odcinka do stacji C4 powinny zakończyć się w listopadzie 2021 r. – Na dziś termin zakończenia kontraktu pozostaje bez zmian – deklaruje rzecznik wykonawcy.