Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro na Bemowo: Głowice tarcz trafiają na powierzchnię

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-01-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Trwa operacja wydobywania na powierzchnię głowic tarcz, które drążyły tunele na odcinku zachodnim II linii metra między Powstańców Śląskich a Księcia Janusza. Elementy tarcz będą wydobywane do lutego. Niebawem też ma zakończyć pracę jedna z dwóch tarcz na odcinku wschodnim-północnym.

Przed Wigilią zakończyło się drążenie tuneli na odcinku zachodnim II linii metra, łączącym Wolę i Bemowo. Wówczas, 22 grudnia, do komory demontażowej przy stacji C6 Księcia Janusza przebiła się Elisabetta wykonująca południowy tunel dla pociągów w kierunku Centrum. Wcześniej, w listopadzie, pracę zakończyła Krystyna, która wykonywała równoległy tunel północny dla pociągów w kierunku Bemowa. W sumie Elisabetta i Krystyna wspólnie wydrążyły w ramach tego kontraktu 2736 m tuneli.

Dziś (13 stycznia) rozpoczęła się widowiskowa operacja wydobywania elementów tarcz na powierzchnię w rejonie ul. Krępowieckiego, za torami odstawczymi stacji C6 Księcia Janusza. – Rozpoczęliśmy o ósmej rano. Głowica jednej z tarcz jest już na powierzchni. Jeszcze dzisiaj planujemy wydobyć głowicę drugiej tarczy. Zanim to nastąpi musimy przeorganizować plac budowy z uwagi na ograniczone miejsce – mówi Bartosz Sawicki, rzecznik wykonawcy.

Następnie, w ciągu tygodnia, prowadzony będzie demontaż ogromnego dźwigu. Jego miejsce zajmie mniejszy dźwig, który posłuży do wydobywania pozostałych elementów zaplecza tarcz. – Operację zakończymy w II połowie lutego – mówi Sawicki.

W dalszym ciągu trwa drążenie tuneli na odcinku wschodnim-północnym II linii metra na Bródnie. – Dzisiaj (13 stycznia) Maria przebija się do komory demontażowej przy stacji C18 Trocka, kończąc tym samym pracę na tym odcinku – mówi Bartosz Sawicki. Przed godz. 16:00 rzecznik poinformował jednak, że przebicie jest planowane na czwartek (14 stycznia) rano z  uwagi na konieczność wymiany ostrzy i dodatkowe iniekcje w gruncie. W sumie tarcza wykona 2908 m tunelu, który posłuży w przyszłości dla pociągów z Woli na Bródno. W okolicach Walentynek pracę zakończy Anna, wykonawszy 2878 m równoległego tunelu dla pociągów jadących z Bródna na Wolę.

Na odcinku wschodnim-północnym, liczącym ok. 3,9-kilometrowym odcinku znajdą się trzy stacje: C19 o roboczej nazwie Zacisze, pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20 Kondratowicza przy skrzyżowaniu Malborskiej i Kondratowicza oraz C21 Bródno po wschodniej stronie skrzyżowania Kondratowicza i Rembielińskiej. Za ostatnią stacją przewidziano wielką komorę z 11 torami odstawczymi i do zawracania. Na realizację prac pierwotnie przeznaczono 36 miesięcy, co oznacza, że roboty budowlane powinny zakończyć się we wrześniu 2021 r. Wykonawca wystąpił o przesuniecie tego terminu o dziesięć miesięcy.

Na odcinku zachodnim II linii metra, liczącym ok. 2 km, znajdą się dwie stacje – C5 Ulrychów, pod Górczewską w rejonie ul. Białowiejskiej, naprzeciw centrum handlowego Wola Park oraz wspominana już stacja C4 Powstańców Śląskich (Bemowo). Budowa odcinka łączącego Bemowo i Wolę powinna zakończyć się w listopadzie 2021 r., ale prace opóźnił koronawirus. Wykonawca wystąpił o wydłużenie czasu realizacji o osiem miesięcy.

AKTUALIZACJA, godz. 15:51: Przebicie tarczy Maria do komory demontażowej przy stacji Trocja planowane jest w czwartek (14 stycznia) rano. 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Druga z tarcz drąży tunel pod Lazurową

Komunikacja

Druga z tarcz drąży tunel pod Lazurową

UM Warszawa 05 marca 2025

Anna drąży tunel do Chrzanowa

Komunikacja

Anna drąży tunel do Chrzanowa

UM Warszawa 24 września 2024

Metro na Karolin. Elementy tarcz Anna i Krystyna już na budowie

Przestrzeń

Metro na Bródno: Koniec drążenia. Druga tarcza na Trockiej

Przestrzeń

Zobacz również:

Druga z tarcz drąży tunel pod Lazurową

Komunikacja

Druga z tarcz drąży tunel pod Lazurową

UM Warszawa 05 marca 2025

Anna drąży tunel do Chrzanowa

Komunikacja

Anna drąży tunel do Chrzanowa

UM Warszawa 24 września 2024

Metro na Karolin. Elementy tarcz Anna i Krystyna już na budowie

Przestrzeń

Metro na Bródno: Koniec drążenia. Druga tarcza na Trockiej

Przestrzeń

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij