Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro na Bemowo. Do Krystyny dołączyła Elisabetta

Dalej Wstecz
Autor:

Magdalena Romanowska

Data publikacji:
2020-08-19 15:50
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
TP/ Metro Warszawskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro na Bemowo. Do Krystyny dołączyła Elisabetta
fot. Metro Warszawskie
Na budowę tunelu metra na Bemowie dotarła druga z tarcz drążących, Elisabetta. Wcześniej na stację C4 Powstańców Śląskich dotarła tarcza Krystyna. Wykonawcy liczą, że jeszcze w tym roku uda się zakończyć oba tunele od torów odstawczych stacji C4 Powstańców Śląskich do torów odstawczych stacji C6 Księcia Janusza.

Drążenie tuneli na odcinku zachodnim II linii metra na Bemowo ruszyło 27 lipca. W pierwszej kolejności ruszyła tarcza Krystyna, która wykonała 137-metrowy odcinek między torami odstawczymi a stacją C4 Powstańców Śląskich. Szyb startowy tarcz na odcinku zachodnim zlokalizowany jest po wschodniej stronie przyszłej komory torów odstawczych stacji C4 Powstańców Śląskich. Komora ta znajduje się po południowo-zachodniej stronie skrzyżowania Górczewskiej i Powstańców Śląskich.

Krystyna dotarła do stacji C4 6 sierpnia, zaliczając po drodze dwudniową przerwę związaną z koniecznością naprawy pasa transmisyjnego do wydobywania urobku. Następnie ekipy zostały przerzucone do drugiej tarczy, która 12 sierpnia rozpoczęła drążenie tunelu południowego. Elisabetta dziś, tj. 19 sierpnia 2020 r. przebiła się w pierwszym wyznaczonym miejscu. „Niedługo obie tarcze ruszą w dalszą drogę. Teraz czas na prace serwisowe” – czytamy na Facebooku Metra Warszawskiego. W sumie Elisabetta będzie musiała pokonać w tym roku 1369 m, a Krystyna – 1367 m.

Na odcinku zachodnim II linii metra, liczącym ok. 2 km, znajdą się dwie stacje – C5 Ulrychów, pod Górczewską w rejonie ul. Białowiejskiej, naprzeciw centrum handlowego Wola Park oraz wspominana już stacja C4 Powstańców Śląskich (Bemowo). Budowa odcinka łączącego Bemowo i Wolę powinna zakończyć się w listopadzie 2021 r., ale prace opóźnił koronawirus. Wykonawca wystąpił już o aktualizację harmonogramu.

Jeśli chodzi o oba tunele – od torów odstawczych stacji C4 Powstańców Śląskich do torów odstawczych stacji C6 Księcia Janusza – wykonawca liczy, że uda się zakończyć je w tym roku. Jak podkreślał w lipcu Bartosz Sawicki, rzecznik firmy wykonawcy, firmy Gulemark: „Trudniejszym etapem będzie przejście pod wiaduktem na styku Woli i Bemowa nad dużą linią obwodową. Wszystko będzie się odbywało pod ruchem”.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Siemens współpracuje z Metrem Warszawskim. Wykona przegląd wózków w Inspiro

Prawo & Finanse

Siemens współpracuje z Metrem Warszawskim. Wykona przegląd wózków w Inspiro

Redakcja/inf. pras. 13 sierpnia 2020

Budowa metra na Bemowo i Bródno: Wykonawca chce od 8 do 18 miesięcy więcej

Prawo & Finanse

Budowa metra na Bemowo i Bródno: Wykonawca chce od 8 do 18 miesięcy więcej

Witold Urbanowicz 06 sierpnia 2020

Metro na Bemowo: Krystyna wydrążyła pierwszy odcinek

Przestrzeń

Metro na Bemowo: Krystyna wydrążyła pierwszy odcinek

Witold Urbanowicz 06 sierpnia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5