Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro na Bemowo: Budowa już na poziomie -2

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2020-04-30 14:14
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa UM Warszawa

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro na Bemowo: Budowa już na poziomie -2
race ziemne przy pogłębianiu wykopu do poziomu -2 na st. C4 Powstańców Śląskich. fot. MW
Metro na Bemowo: Budowa już na poziomie -2
Metro na Bemowo: Budowa już na poziomie -2
Metro na Bemowo: Budowa już na poziomie -2
Metro na Bemowo: Budowa już na poziomie -2
Betonowanie stropów pośrednich, wybieranie ziemi z poziomu -2 i prace przy płycie fundamentowej. Wszystko to dzieje się na budowie dwóch kolejnych stacji metra – C05 Ulrychów i C04 Powstańców Śląskich- na odcinku zachodnim II linii metra z Woli na Bemowo.

Ulice w rejonie budowy metra opustoszały, ale na place budowy cały czas wjeżdżają ciężarówki z betonem i wywrotki po odbiór ziemi z wykopu. Wzmożony ruch widoczny jest nie tylko na górnej płycie stropowej, po której jeździ ciężki sprzęt, ale również pod ziemią. Na poziomie płyty pośredniej przyszłej stacji C04 Powstańców Śląskich trwają ostatnie prace przy zbrojeniu i betonowaniu. Ich zakończenie planowane jest pod koniec maja. Na przyszłej stacji C5 Ulrychów strop pośredni jest już gotowy.

Na budowie obu podziemnych przystanków trwa pogłębianie wykopu na poziomie -2 oraz przygotowania do budowy płyty fundamentowej. W pierwszej kolejności powstanie ok. 150 m płyty fundamentowej w szybie startowym, skąd wyruszą tarcze TBM. Szyb startowy powinien być gotowy jeszcze w wakacje.

Latem rozpoczną się także pierwsze prace przy budowie przejść podziemnych pod skrzyżowaniem Górczewskiej i Powstańców Śląskich. Wybudowane wyjścia będą obsługiwały wszystkie narożniki skrzyżowania oraz przystanki komunikacji naziemnej.

Na styku Woli i Bemowa powstaje najkrótszy odcinek linii M2. Składa się on z dwóch i pół kilometra tuneli oraz dwóch stacji Ulrychów (C5) i Powstańców Śląskich (C4). Wykonawcą tej inwestycji jest konsorcjum firm Gülermak (lider) i Astaldi. Wykonawca na zrealizowanie projektu wartego 959,2 mln zł ma czas do listopada 2021 r. Inwestycja jest współfinansowana ze środków unijnych.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Metro na Woli: Trzy nowe stacje ucztą dla oczu (zdjęcia)

Przestrzeń

Metro na Woli: Trzy nowe stacje ucztą dla oczu (zdjęcia)

Witold Urbanowicz 04 kwietnia 2020

Metro pojechało na Wolę. Trzy nowe stacje otwarte!

Przestrzeń

Metro pojechało na Wolę. Trzy nowe stacje otwarte!

Witold Urbanowicz 04 kwietnia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5