Partner serwisu
Przestrzeń

Metro na Bemowie schodzi coraz głębiej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-02-2024
Ostatnia modyfikacja:
15-02-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. UM Warszawa

Podziel się ze znajomymi:

Praca na ostatnim, bemowskim odcinku drugiej linii metra wre, pomaga w tym pogoda. Na wszystkich trzech powstających stacjach M2 gotowe są już ściany szczelinowe. Tam gdzie prace są najbardziej zaawansowane, czyli na stacji C1 Karolin, dobiega końca budowa stropu pośredniego na poziomie -1.

Stacje warszawskiego metra budowane są w tzw. technologii podstropowej. Oznacza to, że najpierw powstają ściany i strop, a następnie wybierana jest ziemia z wnętrza przyszłej stacji. Tak jest obecnie na stacji Karolin, gdzie trwa wylewanie stropu pośredniego – gdy beton zwiąże, wykonawca rozpocznie wybieranie ziemi spod niego, a następnie budowę ostatniego poziomu stacji. To właśnie stąd, w połowie tego, roku będą startować tarcze TBM do drążenia tuneli.

Zagęszczanie gruntu

Wykonawca przygotowuje się do uruchomienia TBM-ów nie tylko na stacji Karolin. 12 lutego rozpoczęło się również zagęszczanie gruntu przy kolejnej stacji C2 Chrzanów. Prace związane są właśnie z planowym przejściem „machiny wiertniczej”, która potrzebuje odpowiednich warunków geologicznych, by precyzyjnie „trafić” w wyznaczony fragment stacji. Tego typu zagęszczanie terenu odbywa się przed każdą stacją, przez którą przebija się TBM.

STP czeka na słońce

Najtrudniejsze warunki panują na budowie stacji techniczno-postojowej Karolin, gdzie po długich opadach rozmoknięta ziemia bardzo wolno wysycha. Mimo to praca cały czas postępuje i w kilku budynkach – najbardziej zaawansowanych pod względem etapu robót – instalowane są okna. W najbliższych tygodniach rozpoczną się tam prace instalacyjne i wykończeniowe.

Budowa co najmniej do 2025 roku

Ostatni odcinek linii M2 w to prawie 4 kilometry podwójnego tunelu i trzy stacje pasażerskie: C3 Lazurowa powstać ma po południowo-wschodniej stronie skrzyżowania Lazurowej i Górczewskiej (w przestrzeni między pętlą tramwajową a ul. Lazurową); C2 Chrzanów zaplanowano pod ul. Rayskiego (w rejonie skrzyżowania z ul. Szeligowską); C1 Karolin – pod ul. Sochaczewską (po północnej stronie skrzyżowania z ul. Połczyńską). Za nią znajdzie się Stacja Techniczno-Postojowa Karolin, czyli zaplecze techniczne dla całej linii M2. Budowa tego elementu linii M2 jest kluczowa dla dalszej rozbudowy systemu metra w Warszawie.

Zgodnie z podpisanym we wrześniu 2023 roku aneksem do umowy, prace na bemowskim odcinku II linii metra powinny zakończyć się w październiku 2025 r. (choć może to nie być ostateczny termin – nie wszystkie okoliczności wpływające na harmonogram budowy są w tym aneksie uwzględnione).
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Metro z jedną ofertą na projekt III linii metra

Przestrzeń

Metro z jedną ofertą na projekt III linii metra

Witold Urbanowicz 09 lutego 2024

Oferty na projekt III linii metra poznamy później

Przestrzeń

Oferty na projekt III linii metra poznamy później

Witold Urbanowicz 23 stycznia 2024

Zobacz również:

Kolejne wykopaliska na budowie metra: Kości sprzed kilkuset

Przestrzeń

Kolejne wykopaliska na budowie metra: Kości sprzed kilkuset

Redakcja/inf. pras. 16 stycznia 2024

Metro na Karolin: W wakacje 2024 r. ma ruszyć drążenie tuneli

Przestrzeń

Metro na Karolin: Wykonawca wzmacnia grunt przed drążeniem tuneli

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Metro z jedną ofertą na projekt III linii metra

Przestrzeń

Metro z jedną ofertą na projekt III linii metra

Witold Urbanowicz 09 lutego 2024

Oferty na projekt III linii metra poznamy później

Przestrzeń

Oferty na projekt III linii metra poznamy później

Witold Urbanowicz 23 stycznia 2024

Zobacz również:

Kolejne wykopaliska na budowie metra: Kości sprzed kilkuset

Przestrzeń

Kolejne wykopaliska na budowie metra: Kości sprzed kilkuset

Redakcja/inf. pras. 16 stycznia 2024

Metro na Karolin: W wakacje 2024 r. ma ruszyć drążenie tuneli

Przestrzeń

Metro na Karolin: Wykonawca wzmacnia grunt przed drążeniem tuneli

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5