Jak przekonuje Metro Warszawskie, dodatkowe zabezpieczenie przycisku zatrzymania schodów przynosi efekty. Z zestawienia udostępnionego przez spółkę wynika, że znacząco zmalała liczba przestojów schodów ruchomych.
Bolączką warszawskiego metra i problemem, na który często zwracali uwagę pasażerowie, były częste i długie przestoje schodów ruchomych. Spółka Metro Warszawskie wskazywała, że przyczyną istotnej części przestojów jest nieuzasadnione wykorzystywanie przycisków awaryjnego zatrzymana schodów. Jak wyliczał przewoźnik, w 2018 r. odnotowano 9,5 tys. przypadków użycia przycisku STOP.
Nieuzasadnione zatrzymanie schodów nie tylko jest uciążliwe dla innych użytkowników metra, ale wpływa też na sam mechanizm schodów. Aby walczyć z tym zjawiskiem, spółka zdecydowała się zabezpieczyć urządzenia. Przyciski STOP zostały schowane pod klapką, połączoną z sygnałem dźwiękowym. – Rozwiązanie zastosowane na schodach znajdujących się na M2 zostało zatwierdzone przez Transportowy Dozór Techniczny – wskazuje Anna Bartoń, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego.
W sumie na II linii znajduje się 96 ciągów schodów ruchomych. W nowe zabezpieczenia wyposażono 13 urządzeń. – Instalację systemu rozpoczęliśmy od biegów, na których dochodziło do najczęstszych wyłączeń – mówi Bartoń. Spółka udostępniła też statystyki, które wskazują, że nowe zabezpieczenia w dużej mierze spełniają swoją rolę.