Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro: Łącznik na Świętokrzyskiej. ZTM będzie zachęcał do chodzenia górą

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-03-2020
Ostatnia modyfikacja:
27-11-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Metro: Łącznik na Świętokrzyskiej. ZTM będzie zachęcał do chodzenia górą
fot. WU
Przygotowania do przedłużenia II linii metra na Wolę rodzą pytania o funkcjonowanie zatłoczonego łącznika przesiadkowego na stacji Świętokrzyska. Na razie jedynym pomysłem urzędników na poprawę sytuacji jest kampania informacyjna, która ma zachęcać do przesiadek na około, przez poziom antresoli i bramki biletowe. Przygotowano nawet filmiki z królem, ale w ostatniej chwili zostały zablokowane.

O łączniku przesiadkowym między liniami na stacji Świętokrzyska pisaliśmy wielokrotnie. Obecnie korzysta z niego ok. 50 tys. pasażerów dziennie. Pasażerowie metra od dawna skarżą się na zatłoczenie i funkcjonalność łącznika, który nie jest dostosowany do rosnących potoków podróżnych. Przedstawiciele miasta przekonywali, że inaczej łącznika w tej przestrzeni nie dało się zrobić z uwagi na ograniczoną przestrzeń między tunelami. Sporo miejsca zabiera jednak winda. Niezrozumiałe jest też stosowanie w części przejścia schodów ruchomych, a w części – schodów stałych. Dodatkowym problemem jest „zagracenie” peronu II linii metra, które sprawia, że na samym peronie pojawiają się wąskie przejścia.

W zeszłym roku przedstawiciele ZTM-u i Metra powołali zespół roboczy, który miał się przyjrzeć funkcjonowaniu tego łącznika. Na razie jednak nie ma co spodziewać się w tym miejscu rewolucji, która zresztą – jeśli byłaby w ogóle możliwa – wymagałaby ogromnych nakładów finansowych na przebudowę stacji. – Na razie administracyjnych ani technicznych zmian nie szykujemy. Wydłużenie II linii do stacji Trocka pokazało, że nie zmieniła się radykalnie sytuacja, chociaż na bramkach notujemy dodatkowych 35-40 tys. pasażerów – mówi Wiesław Witek, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.

Na razie wymyślono, by zachęcić pasażerów do… niekorzystania z łącznika. – Robimy filmy edukacyjne, przygotowujemy komunikaty i plakaty, by zachęcić do chodzenia przez antresolę – jako alternatywę. Kampanię mamy wdrożyć niebawem – mówi Witek. Na stacjach i w pociągach miałyby pojawić się nowe zapowiedzi, wskazujące na dodatkową możliwość przesiadki.

Zapowiadana kampania miała ruszyć w tym tygodniu – wraz z ogłoszeniem zmian w komunikacji na Woli po otwarciu nowych stacji metra – ale, jak się dowiedzieliśmy, zaliczyła falstart. W ostatniej chwili odwołało ją miasto. Uznania nie zdobyły filmy przygotowane przez ZTM. Do przesiadek przez poziom antresoli miał zachęcać król. Dosyć chałupniczy – żeby nie powiedzieć wprost: paździerzowy – sposób wykonania materiałów ośmieszał całą ideę. Na razie nie wiadomo, kiedy ruszy kampania – i przede wszystkim – w jakiej postaci.

Twórcy kampanii zachęcającej do przesiadek przez poziom antresoli nie biorą jednak pod uwagę istotnych czynników. Przesiadka wymaga dwukrotnego pokonania bramek, a schody łączące antresolę i peron linii M1 są również relatywnie wąskie. Przy wzroście liczby pasażerów problem pojawi się po prostu w nowym miejscu.

Zresztą to wszystko są rozwiązania krótkoterminowe. Dalsze wydłużanie II linii spowoduje wzrost liczby pasażerów i w efekcie też zwiększenie liczby przesiadających się podróżnych na Świętokrzyskiej. – Oczywiście myślimy o tej sprawie. Być może będzie musiało się to skończyć jakimś dławikiem [był już pomysł budowy bramek tamujących ruch – red.]. Najbardziej radykalnym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie jednego kierunku – mówi Wiesław Witek.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

WKD: Przed nami dni pełne utrudnień

Komunikacja

WKD: Przed nami dni pełne utrudnień

Roman Czubiński 26 listopada 2022

Łódź: MPK współpracuje ze szkołą samochodową

Prawo & Finanse

Łódź: MPK współpracuje ze szkołą samochodową

Roman Czubiński 27 listopada 2022

Zobacz również:

Metro na Karolin: Rozmowy na szczycie, rozstrzygnięcia nie ma

Przestrzeń

Metro na Karolin: Rozmowy na szczycie, rozstrzygnięcia nie ma

Witold Urbanowicz 12 października 2022

Metro na Bródno: Jest jedno z siedmiu pozwoleń

Przestrzeń

Metro na Bródno: Jest jedno z siedmiu pozwoleń

Witold Urbanowicz 09 września 2022

Ostatnia stacja II linii metra z pozwoleniem na budowę

Prawo & Finanse

Pozostałe z wątku:

WKD: Przed nami dni pełne utrudnień

Komunikacja

WKD: Przed nami dni pełne utrudnień

Roman Czubiński 26 listopada 2022

Łódź: MPK współpracuje ze szkołą samochodową

Prawo & Finanse

Łódź: MPK współpracuje ze szkołą samochodową

Roman Czubiński 27 listopada 2022

Zobacz również:

Metro na Karolin: Rozmowy na szczycie, rozstrzygnięcia nie ma

Przestrzeń

Metro na Karolin: Rozmowy na szczycie, rozstrzygnięcia nie ma

Witold Urbanowicz 12 października 2022

Metro na Bródno: Jest jedno z siedmiu pozwoleń

Przestrzeń

Metro na Bródno: Jest jedno z siedmiu pozwoleń

Witold Urbanowicz 09 września 2022

Ostatnia stacja II linii metra z pozwoleniem na budowę

Prawo & Finanse

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5