Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Metro. Koniec drążenia tuneli na Woli. Maria na Rondzie Daszyńskiego

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
03-09-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

W poniedziałek 3 września druga z tarcz TBM – Maria – przebiła się do szybu demontażowego za stacją C9 Rondo Daszyńskiego. Oznacza to, że oba tunele na budowanym zachodnim odcinku II linii metra od stacji C6 Księcia Janusza do stacji C9 Rondo Daszyńskiego są już wydrążone.

Dzisiaj, dwa i pół tygodnia po Krystynie, do komory demontażowej za stacją C9 Rondo Daszyńskiego przebiła się tarcza Maria. Zaczęła "wgryzać się" w ścianę w swoim finałowym przebijaniu ok. 11.30, a dziurę na stację wydrążyła o 13.27. Jej zadaniem było wydrążenie tunelu południowego II linii metra od stacji C6 Księcia Janusza do stacji C9 Rondo Daszyńskiego. W przyszłości będą nim jeździć pociągi z Woli do centrum, na Pragę i Targówek. Tarcza zaczęła wykonywać swój ostatni odcinek, od stacji C8 Płocka, liczący 961 m, w nocy z 13 na 14 lipca.



Prace przy drążeniu tunelu na odcinku zachodnim II linii metra na Wolę rozpoczęły się w połowie lutego. Wówczas z komory startowej przy stacji C6 Księcia Janusza wystartowała Krystyna, której zadaniem było wydrążenie tunelu północnego, przeznaczonego dla pociągów jadących z centrum na Wolę. W sumie maszyna do wykonania miała 2541 m, podzielone na trzy odcinki tunelowe. Mniej więcej miesiąc później dołączyła do niej Maria, wykonująca równoległy tunel południowy. Maria wydrążyć musiała, z uwagi na krzywiznę trasy, 2545 m tunelu. Pierwotnie zakładano, że tarcze dotrą do Ronda Daszyńskiego odpowiednio w listopadzie i grudniu tego roku. Dobre tempo drążenia pozwoliło jednak na znacznie przyspieszenie harmonogramu o 3-4 miesiące.

Wszystkie prace budowlane na odcinku zachodnim II linii od stacji C9 Rondo Daszyńskiego do stacji C6 Księcia Janusza powinny zakończyć się w listopadzie 2019 r. Otwarcie nastąpi po odbiorach technicznych, które mogą potrwać kilka miesięcy.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro na Bródno: Koniec drążenia. Druga tarcza na Trockiej

Przestrzeń

Metro na Bródno: Koniec drążenia. Druga tarcza na Trockiej

Witold Urbanowicz 23 lutego 2021

Metro na Bemowo: Głowice tarcz trafiają na powierzchnię

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro na Bródno: Koniec drążenia. Druga tarcza na Trockiej

Przestrzeń

Metro na Bródno: Koniec drążenia. Druga tarcza na Trockiej

Witold Urbanowicz 23 lutego 2021

Metro na Bemowo: Głowice tarcz trafiają na powierzchnię

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5