Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Metro: Kiedy I linia szybciej i częściej?

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
20-03-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Metro: Kiedy I linia szybciej i częściej?
fot. WU
Jeszcze kilka składów musi zostać zmodernizowanych, zanim pociągi będą mogły jeździć częściej na I linii metra. – Skończenie prac to kwestia 2-3 miesięcy – mówi Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego.

W tej chwili odstępy między pociągami są warunkowane lokalizacjami semaforów. W wielu miejscach powstają więc zatory. Przykładowo pociąg z Politechniki może odjechać dopiero, gdy poprzedzający go skład opuści następną w kierunku Kabat stację Pole Mokotowskie, gdyż dopiero tam znajduje się kolejny semafor.

Rozwiązaniem problemów ma być z jednej strony zwiększenie prędkości z 60 do 80 km/h, a z drugiej pełne przejście na zmodernizowany system ograniczania prędkości SOP-2W (w tej chwili wskazania SOP-u mają charakter pomocniczy). Umożliwia on jazdę w oparciu o sygnalizację kabinową i tym samym zmniejszenie odstępów między składami. – Trwa modernizacja taboru Metropolis i rosyjskiego. Zostało nam jeszcze kilka składów – mówi Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego.

– Założenie eksploatacyjne jest następujące: pociągi rosyjskie będą jeździły tylko na I linii, choć oczywiście fizycznie będą mogły przejechać po II linii (rozstaw torów i układ zasilania są takie same). W tej chwili pociągi są ponownie rozfoliowywane, w ramach dostosowania do ruchu jest wykonywany przegląd, są ponownie montowane urządzenia, które były czułe na niską temperaturę i warunki atmosferyczne. Przy okazji jest dokonywana modernizacja w zakresie SOP-u. W pociągach rosyjskich będzie tylko SOP-2W, który czyta tylko SOP I linii – mówi Lejk.

Więcej zachodu jest z pociągami Alstom Metropolis. – Zakładamy ich interoperacyjność na I i II linii. W Metropolisach do zainstalowania jest SOP-3, który czyta SOP II linii i I linii – mówi Jerzy Lejk. Jak dodaje, zakończenie prac to kwestia 2-3 miesięcy.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro szkoli nowych maszynistów

Komunikacja

Metro szkoli nowych maszynistów

Redakcja/inf. pras. 18 maja 2023

Metro z trzema ofertami na operatora reklam w wagonach

Przestrzeń

Metro z trzema ofertami na operatora reklam w wagonach

Witold Urbanowicz 06 kwietnia 2023

Metro wymieni okładziny wejść na Politechnice

Przestrzeń

Metro wymieni okładziny wejść na Politechnice

Witold Urbanowicz 23 marca 2023

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro szkoli nowych maszynistów

Komunikacja

Metro szkoli nowych maszynistów

Redakcja/inf. pras. 18 maja 2023

Metro z trzema ofertami na operatora reklam w wagonach

Przestrzeń

Metro z trzema ofertami na operatora reklam w wagonach

Witold Urbanowicz 06 kwietnia 2023

Metro wymieni okładziny wejść na Politechnice

Przestrzeń

Metro wymieni okładziny wejść na Politechnice

Witold Urbanowicz 23 marca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5