Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro: Gotowe stacje w stronę Targówka. Dzień otwarty (zdjęcia)

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-05-2019
Ostatnia modyfikacja:
28-11-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

W niedzielę 19 maja mieszkańcy mogli przekonać się, jak wyglądają skończone trzy nowe stacje na odcinku wschodnim-północnym II linii metra na Targówek. Nowe przystanki, wyglądające niemal identycznie, będą sporą odmianą i szokiem po barwnym centralnym odcinku II linii metra.

Przed połową maja Astaldi oficjalnie zakończyło budowę odcinka wschodniego-północnego II linii metra na Targówek – ze stacjami C16 Szwedzka, C17 Targówek Mieszkaniowy i C18 Trocka. Jednocześnie złożone zostały pierwsze wnioski o wydanie pozwoleń na użytkowanie. Można przypuszczać, że przystanki mogłyby zostać włączone do ruchu w II połowie wakacji.

W niedzielę 19 maja warszawiacy po raz pierwszy mieli szansę oglądać gotowe stacje. Jedynie na Szwedzkiej, która była kończona w ostatniej kolejności, brakowało części elementów systemu informacji pasażerskiej. Jak wyjaśnia Astaldi, z uwagi na błędy zostały odesłane do wykonawcy. Zresztą na Szwedzkiej odbiory jeszcze nie zakończyły się.

Wszystkie trzy stacje są niemal identyczne. W czasie trwania prac budowlanych ich wystrój został uproszczony i „wyprany” z koloru – nowe przystanki utrzymane są wyłącznie w tonacji czarno-szaro-białej, co będzie stanowić spory kontrast względem wcześniejszych stacji centralnego odcinka II linii. Drobną różnicą jest kolor blach perforowanych na ścianie zatorowej – na Szwedzkiej ciemny szary, na Targówku Mieszkaniowym biały, a na Trockiej jasny szary. Na pierwszy rzut oka jednak stacje będą trudne do odróżnienia.

Stacje są jasne. We wszystkich trzech halach peronowych zastosowano nachodzące na siebie delikatnie łukowate panele z blachy perforowanej. Na posadzkach położono chiński granit. Na plus zapisać można zastosowanie kamiennych i gumowych linii prowadzących i guzków dla osób z dysfunkcjami wzroku – w przeciwieństwie do niebezpiecznych i mało praktycznych metalowych oznaczeń na wcześniejszych przystankach. Nowe stacje sprawiają wrażenie niewielkich – to za sprawą schodów zlokalizowanych wewnątrz peronów. Znowu pewną niedogodnością – zwłaszcza przy większym ruchu – może okazać się niewielka przestrzeń między ścianą schodów a krawędzią peronu.

Ściany schodów, antresoli i końca peronu są tzw. płytami GRC, czyli – jak informuje wykonawca – ściskanym betonem, wypalanym z popiołem. Niestety, nie wszędzie płyty sprawiają wrażenie dobrze dopasowanych pod względem odcienia czy rozmiarów. Wyróżnikiem poszczególnych stacji są wzory i żłobienia w części płyt na antresoli bądź w rejonach schodów. Dodatkowo na Szwedzkiej pojawia się cegła, co stanowi nawiązanie do okolicznej zabudowy.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Metro: Jest wariant dobudowy stacji na I linii bez większych utrudnień

Przestrzeń

Metro: Jest wariant dobudowy stacji na I linii bez większych utrudnień

Witold Urbanowicz 23 listopada 2022

Metro: Piąta Varsovia już w Warszawie

Komunikacja

Metro: Piąta Varsovia już w Warszawie

Redakcja/inf. pras. 21 listopada 2022

Zobacz również:

Metro jedzie na Bródno. Trzy nowe stacje otwarte

Przestrzeń

Metro jedzie na Bródno. Trzy nowe stacje otwarte

Witold Urbanowicz 28 września 2022

Metro na Bródno ruszy w środę 28 września

Przestrzeń

Metro na Bródno ruszy w środę 28 września

Witold Urbanowicz 27 września 2022

Pozostałe z wątku:

Metro: Jest wariant dobudowy stacji na I linii bez większych utrudnień

Przestrzeń

Metro: Jest wariant dobudowy stacji na I linii bez większych utrudnień

Witold Urbanowicz 23 listopada 2022

Metro: Piąta Varsovia już w Warszawie

Komunikacja

Metro: Piąta Varsovia już w Warszawie

Redakcja/inf. pras. 21 listopada 2022

Zobacz również:

Metro jedzie na Bródno. Trzy nowe stacje otwarte

Przestrzeń

Metro jedzie na Bródno. Trzy nowe stacje otwarte

Witold Urbanowicz 28 września 2022

Metro na Bródno ruszy w środę 28 września

Przestrzeń

Metro na Bródno ruszy w środę 28 września

Witold Urbanowicz 27 września 2022

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5